اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سفر مدیرکل بانک توسعه آسیا در امور آسیای مرکزی به ازبکستان

مدیر کل بانک توسعه آسیا در امور آسیای مرکزی و غربی در سفر به «تاشکند» با مقامات ازبکستان دیدار کرد.

سفر مدیرکل بانک توسعه آسیا در امور آسیای مرکزی به ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «ورنر لیپاک» مدیر کل بانک توسعه آسیا در امور آسیای مرکزی و غربی که در رأس یک هیات به «تاشکند» سفر کرده با مقامات ارشد ازبکستان دیدار کرد.

لیپاک در چارچوب این سفر با «جمشید قوچقاروف» معاون نخست وزیر و وزیر دارایی، «الیار غنی اف» معاون نخست وزیر، «سردار عمرزاق اف» وزیر سرمایه گذاری و بازرگانی خارجی و «علیشیر سلطان اف» وزیر انرژی ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیر کل بانک توسعه آسیا در امور آسیای مرکزی و غربی در این دیدارها بر روند اصلاحات جاری در ازبکستان اشاره و بر حمایت های این بانک از دولت تاشکند تاکید کرد. 

وی از طرح های تامین مالی بانک توسعه آسیا در استان های جزخ و تاشکند بازدید و با مجریان طرح‌ها که برای مسکن ارزان و فعالیت تولید میوه و سبزیجات در چارچوب خطوط اعتباری بانک توسعه آسیا از طریق بانک های تجاری کمک مالی دریافت کردند، دیدار کرد.

در چارچوب این طرح بانک توسعه آسیا برنامه ریزی شده ضایعات تجاری رفع و کارآیی انرژی از طریق به کار بردن کنتورهای دیجیتال برق برای بیش از یک میلیون مصرف کنندگان در بخارا، جزخ و سمرقند افزایش یابد.

بانک توسعه آسیا در سال 1966 میلادی برای حمایت از توسعه اقتصادی، همگرایی منطقه‌ای و رشد پایدار در آسیا و منطقه اقیانوس آرام تأسیس شد و هم اکنون 67 کشور جهان عضو این بانک هستند.  

ازبکستان در سال 1995 میلادی به بانک توسعه آسیا پیوست و تا حال از این نهاد مالی 70 وام به ارزش 7 میلیارد و 400 میلیون دلار دریافت کرده است.

در سال 2018 میلادی بانک توسعه آسیا 5 وام به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون دلار برای افزایش کارآیی انرژی، بهبود بهداشت، دسترسی کشاورزان و تولیدکنندگان فرآورده های میوه و سبزیجات به کمک مالی، دسترسی به آب در قسمت غربی ازبکستان و مدیریت اقتصادی در این کشور امضا کرده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول