اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

متخصص بیماری‌های عفونی مطرح کرد

بهترین دارو برای مقابله با سرماخوردگی

متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به بهترین دارو برای مقابله با سرماخوردگی گفت: سرماخوردگی بیش از 200 نوع ویروس دارد و هیچ کدام از این ویروس‌ها در مقابل آنتی‌بیوتیک حساس نیستند و نباید برای آنها آنتی‌بیوتیک به کار گرفته شود.

بهترین دارو برای مقابله با سرماخوردگی

بیژن صدری‌زاده ، متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در مورد درمانسرماخوردگی اظهارداشت: بسیاری از افراد تصور می‌کنند اگر دچار این بیماری شوند و علائمی همچون سرفه و گلودرد با آنها همراه باشد حتماً باید آنتی‌بیوتیک مصرف کنند در حالی که این چنین نیست.

وی افزود:سرماخوردگی بیش از 200 نوع ویروس دارد و هیچ کدام از این ویروس‌ها در مقابل آنتی‌بیوتیک حساس نیستند و نباید برای آنها آنتی‌بیوتیک به کار گرفته شود.

 متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: بنابر این افراد حین سرماخوردگی باید استراحت کرده و با استفاده از مایعات زیاد و با استفاده از محیط مرطوب باید با این بیماری مبارزه کنند اگر تب داشتند استفاده از مسکن‌ها همچون استامینوفن و آسپرین برای آنها تجویز می‌شود.

صدری‌زاده خاطرنشان کرد: البته استفاده از آسپرین در افراد زیر 18 سال که علائمی مشابه آنفلوآنزا دارند ممنوع است بنابر این به هیچ وجه در جوانان و نوجوانان در صورت وجود تب نباید از این دارو استفاده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول