اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

فارس گزارش می‌دهد

میزبانی جشنواره تئاتر فجر از خانواده شهید مدافع حرم/ حسینی: «نامیرا» بیان خلاقانه جهل داعش است

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته به تماشای «نامیرا» نشست. وی درباره این نمایش گفت: «نامیرا» عکس‌العملی نسبت به جهل مرکبی است که در داعش به وقوع پیوست.

میزبانی جشنواره تئاتر فجر از خانواده شهید مدافع حرم/ حسینی: «نامیرا» بیان خلاقانه جهل داعش است

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس ـ زهره سعیدی: نمایش نامیرا به کارگردانی امیرحسین شفیعی، شب اول اجرای خود را در بخش چهل سالگی انقلاب و در شب افتتاح جشنواره تئاتر فجر در آبنمای پارک دانشجو آغاز کرد. نکته جالب این است که علی رغم بارش زیاد باران، اجرای اول این نمایش با حضور مردم و مسئولان جشنواره تئاتر فجر، نادر برهانی مرند دبیر جشنواره، شهرام کرمی، مدیر کل اداره هنرهای نمایشی و سیدمجتبی حسینی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

امیرحسین شفیعی، کارگردان این نمایش در حاشیه اجرای این نمایش به خبرنگار فارس گفت: نکته قابل توجه کار ما اجرای نمایش زیرباران شدید بود. اینکه مخاطبان زیر باران نمایش دنبال کردند و مدیران دولتی هم کنار مردم ۴۵ دقیقه زیرباران بودند.

وی در ادامه افزود: نکته دیگر اینکه امشب مهمان ویژه ما خانواده شهید مدافع حرم، مهدی ثامنی بودند. شب تولد و شب شهادت این شهید، ۲۳ بهمن ماه است. او در سال ۹۴ در سوریه به شهادت رسیده و پیکرش نیز به وطن بازنگشته است. او دقیقا در سالروز تولدش به شهادت رسیده است. امشب و در شب ولادت و شهادت این شهید، خانواده او مهمان اجرای اول نمایش نامیرا بودند و اجرای این نمایش به خانواده شهید مدافع حرم تقدیم شد.

به گزارش فارس، نمایش نامیرا اثری محیطی و حاصل کار گروه کارگاه تئاتر ایران است که با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی اجرایش را در پارک دانشجو آغاز کرده است. داستان از این قرار است که دختر شهید مدافع حرمی به دنبال پیدا کردن پدر خود در عالم رویا به سوریه سفر می‌کند. او در این سفر با داعش و جنایت‌های آنها روبه رو می‌شود.

طرح این نمایش دو سال به طول انجامیده؛ چرا که تحقیقات زیادی را به دنبال خود داشته است.

* حسینی: «نامیرا» تاثیر خود را از جهل داعش با بیان هنری و خلاقانه نشان داد

سیدمجتبی حسینی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز شب گذشته به تماشای این نمایش نشست. وی در حاشیه نشست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: «نامیرا» کاری از امیر حسین شفیعی تاثیر خود را از بروز و جهل داعش با بیان هنری و خلاقانه نشان داد.
وی در ادامه گفت: چهره واقعی داعش به قدری کریه و به جهل‌آمیز است که هیچ پدیده‌ای جز خودش نمی‌تواند آن را به  طور کامل نشان دهد، اما آنچه در  ۲۲ بهمن ماه در نمایش «نامیرا» شاهد بودم، میزان تاثیرپذیری هنرمندان ما از یک واقعه تلخ است.

حسینی تاکید کرد: این اثر عکس‌العملی نسبت به جهل مرکبی است که در داعش به وقوع پیوست. در حقیقت هنرمندان در نمایش «نامیرا» تاثیر خود را از بروز و جهل داعش با بیان هنری و خلق این اثر هنری نشان دادند. 

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نخستین شب اجرای نمایش «نامیرا» اظهار کرد: در ۲۲ بهمن ماه به خاطر شرایط جوی و ویژگی‌هایی که داشت، تمام آن چیزهایی که تولیدکننده، کارگردان و اجراگران این اثر در نظر داشتند به وقوع پیوست. با اینکه شرایط جوی سخت بود اما هیچ خللی در عزم دوستان و کیفیت اجرایشان به وجود نیامد.

حسینی با تاکید بر اینکه از اجرای این اثر نمایشی راضی است، تصریح کرد: این نمایش اثر ارزشمندی است که تا پایان جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر میزبان مخاطبان خواهد بود و من امیدوارم ضمن جذب تماشاگر همچنان بتواند روی افراد تاثیرگذار باشد.

جشنواره تئاتر فجر تا سوم اسفند ماه در تماشاخانه‌های تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول