اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

برگزاری جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران در اردن

مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در امان پایتخت اردن برگزار شد.

برگزاری جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران در اردن

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران یکشنبه شب ۲۱ بهمن ماه به همت سفارت جمهوری اسلامی در امان برگزار شد.

 

 

در این مراسم «مجتبی فردوسی‌پور» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اردن طی سخنانی با اشاره به دستاوردهای چهل سال گذشته، انقلاب ایران را محصول رشادت‌های ملتی تاریخ ساز و تمدن ساز برای رسیدن به استقلال و آزادی برشمرد.

وی در ادامه افزود: امروز ایران با تمام توطئه‌ها خارجی از جمله کودتا، جنگ تحمیلی، محاصره اقتصادی 40 سالگی انقلاب اسلامی را با افتخار و سربلندی جشن می‌گیرد. 
وی تاکید کرد: ایران امروز جامعه‌ای پویا دارد که به گواه گزارش‌های سازمان و نهادهای بین‌المللی در بسیاری از عرصه‌های علمی جزو 10 کشور برتر جهان و در منطقه در رتبه اول قرار دارد. 

 

 

همچنین در این مراسم سفرای کشورهای کویت، عمان، بوسنی و هرزگوین، سوئیس، فرانسه، جمهوری چک، فیلیپین، مالزی، اندونزی، تایلند، تایوان، چین، ژاپن، لبنان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه، عراق، رومانی، قبرس، پاکستان و بنگلادش نیز حضور داشتند.

همچنین کارداران قزاقستان، آلمان، روسیه، آفریقای جنوبی، سوریه و ونزوئلا و وابستگان نظامی کشورهای عراق، روسیه و عمان هم از دیگر مهمانان این مراسم بودند. 
علاوه بر این تعدادی از نمایندگان مجلس نمایندگان و سنای اردن و فلسطین از جمله رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس و رئیس هیأت مدیره بورس اوراق بهادار و همچنین مدیرکل تشریفات وزارت خارجه این کشور و رؤسای احزاب فلسطینی و اردنی هم مهمان مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در امان بودند.
در این مراسم نمایشگاهی از صنایع دستی از جمله فرش‌ها و تابلو فرش‌های نفیس ابریشمی و بروشورهای ایرانگردی زینت بخش مراسم بود. همچنین در طول مراسم فیلم دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران و گردشگری پخش و در پایان از مهمانان با غذای ایرانی پذیرایی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول