اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

جذب 645 میلیون دلاری سرمایه گذاری خارجی در تاجیکستان

کمیته دولتی سرمایه گذاری و مدیریت اموال دولتی تاجیکستان از سرمایه گذاری 6.1 میلیارد سامانی (645 میلیون دلاری) سرمایه گذاران خارجی در اقتصاد این کشور طی سال گذشته میلادی خبر داد.

جذب 645 میلیون دلاری سرمایه گذاری خارجی  در تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، کمیته دولتی سرمایه گذاری و مدیریت اموال دولتی تاجیکستان از سرمایه گذاری 6.1 میلیارد سامانی (645 میلیون دلاری) سرمایه گذاران خارجی در اقتصاد این کشور طی سال گذشته میلادی خبر داد.

بنابه این گزارش، 3 میلیارد سامانی (326 میلیون دلار) از این مبلغ به صورت سرمایه گذاری های مستقیم در اقتصاد تاجیکستان بوده است.

در مجموع، در حال حاضر در تاجیکستان 69 پروژه سرمایه گذاری به مقدار 30.5 میلیارد سامانی (3.23 میلیارد دلار) در حال اجرا است که شامل 23 پروژه با کمک بلاعوض، 12 پروژه با وام و 34 طرح دیگر با سرمایه گذاری مختلف می باشند.

از ابتدای توسعه این پروژه ها تا اول ژانویه سال جاری میلادی نیمی از کل مبلغ اختصاص یافته برای اجرای آن، یعنی 15.5 میلیارد سامانی (1.64 میلیارد دلار) هزینه شده است.

از جمله در سال گذشته میلادی 3.9 میلیارد سامانی (418.6 میلیون دلار) که 96 درصد از حجم کلی برنامه ریزی شده را تشکیل می‌دهد، هزینه شده است.

743 میلیون دلار از مبلغ کلی این پروژه ها مربوط به بانک توسعه آسیایی، 594 میلیون دلار به بانک جهانی، 467 میلیون دلار به اکسیم بانک چین، 403 میلیون دلار به بانک اروپایی بازسازی و توسعه، 148.6 میلیون دلار به بانک توسعه اسلامی و غیره، می‌باشد.

از حساب این مبالغ 9 پروژه در حوزه آموزش و پرورش و حفاظت اجتماعی مردم، 23 پروژه در بخش کشاورزی و آبیاری، 11 پروژه در حوزه انرژی، 16 پروژه در زمینه حمل و نقل و برخی دیگر طرح ها در سایر عرصه ها مورد توسعه قرار دارند.

باید گفت که دولت تاجیکستان برای توسعه پروژه های سرمایه گذاری در سه سال آینده قصد دارد حدود 777 میلیون دلار را جذب کند. این مبالغ در چارچوب برنامه وام های دولتی برای سال های 2019-2021 میلادی جذب می‌شوند.

به طور خاص، طی سال جاری میلادی قرار است 261.3 میلیون دلار، در سال 2020 میلادی 255.9 میلیون دلار و در سال 2021 میلادی 258.6 میلیون دلار جذب شود.

دریافت کننده این وام ها دولت تاجیکستان می باشد اما بازپرداخت واقعی این وجوه توسط نهادهای اقتصادی این کشور صورت خواهد گرفت.

دریافت این مبالغ از موسسات مالی بین المللی و منطقه ای برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول