اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان:

ایران خواستار حل سریع بحران «ناگورنو-قره‌باغ» است

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در نشست خبری نسبت به حل بحران ناگورنو-قره باغ از طریق مذاکرات ابراز امیدواری کرد.

ایران خواستار حل سریع بحران «ناگورنو-قره‌باغ» است

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو، پایتخت آذربایجان بر تلاش ایران برای حل مناقشات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسئله «ناگورنو-قره‌باغ» تأکید کرد. 

 به نوشته «ترند نیوز» «جواد جهانگیر زاده» سفیر ایران در نشست خبری که جمعه در باکو برگزار شد گفت که ایران علاقه‌مند به حل سریع بحران ناگورنو –قره باغ است.

جهانگیرزاده در این نشست خبری اظهار داشت: «ایران بر این باور است که مذاکرات بین طرف‌های درگیر مهم است. نشست بین سران کشورهای آذربایجان و ارمنستان و وزرای خارجه دو کشور نقش بزرگی را در حل این بحران ایفاء می‌کند.»

 سفیر ایران در آذربایجان با بیان حمایت تهران از حل مسالمت آمیز بحران ناگورنو-قره باغ  از طریق مذاکرات افزود که گروه موسوم به «مینسک» نیز سعی در حل این بحران دارد.

 بر اساس این گزارش، نبرد ناگورنو-قره باغ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از سال ۹۸ میلادی  بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شد. قره‌‌باغ، منطقه‌ای در همسایگی ایران در ناحیه شمالی و ریشه اختلاف این دو کشور است و جمهوری آذربایجان و ارمنستان هرکدام این منطقه را جزئی از خاک خود می‌دانند.  این نبرد تاکنون صدها کشته و مجروح برجا گذاشته است.

ایران نیز به عنوان کشوری همسایه، همواره بر حل و فصل اختلاف‌های ارضی از طریق مسالمت آمیز و بر اساس قوانین بین‌المللی تاکید دارد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول