اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فرانکفورت آلگماینه: شرق و شمال اروپا در تیررس موشک‌های روسیه است

روزنامه آلمانی به نقل از منابع اطلاعاتی غربی مدعی استقرار تعداد بیشتری از موشک‌های میانبرد روسیه با برد بیش از دو هزار کیلومتر شد.

فرانکفورت آلگماینه: شرق و شمال اروپا در تیررس موشک‌های روسیه است

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع اطلاعاتی غربی به تازگی مدعی شده‌اند که روسیه موشک‌های میانبرد از نوع « 9M72» را در مناطق بیشتری مستقر کرده است.

 روزنامه «فرانکفورت آلگماینه» یکشنبه به نقل از یک منبع اطلاعاتی غربی که هویت آن اعلام نشده، نوشت که اینک گردان‌های موشکی روسیه در «مزداک» در «اوستیای شمالی» و در «شویا» نزدیک مسکو مستقر شده‌اند.

 به نوشته این روزنامه، این گردان‌ها علاوه بر گردان آموزشی این کشور در سایت آزمایشی موشکی «کاپوستین» در جنوب روسیه و در شرق «یکاترینبرگ» هستند.

 بر اساس این گزارش، آمریکا اخیرا با متهم کردن روسیه در زمینه نقض معاهده توسعه موشک‌های کروز « 9M72» که در ناتو «اس.اس.سی -8» نام دارند، اعلام کرد از معاهده موشک‌های میان برد اتمی با این کشور خارج می‌شود. روسیه نیز با تکذیب ادعاهای آمریکا گفته که تنها از معاهده موشک‌های میان برد اتمی سال 87 میلادی  خارج شده است.

به نوشته این روزنامه آلمانی، هرکدام از چهار گردان موشکی 9M729 روسیه چهار پرتابگر متحرک دارند که هرکدام نیز به چهار موشک مجهزند. این بدان مفهوم است که روسیه دست‌کم 64 موشک در اختیار دارد که قادرند به کلاهک‌های متعارف یا اتمی مجهز شود.

 به نوشته فرانکفورت آلگماینه، برد این موشک‌ها بیش از 2350 کیلومتر است که با استقرار در مواضع کنونی اینک شرق و شمال اروپا در تیررس آن‌ها قرار دارند و با جابجایی این سامانه ، تمام اروپا غیر از پرتغال  نیز در برد این موشک‌ها قرار می‌گیرند. این در حالی است که روسیه برد این موشک‌ها را 480 کیلومتر اعلام کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول