اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردن: اقدامات اسرائیل در مسجدالأقصی را زیرنظر داریم

سخنگوی وزارت خارجه و امور مهاجران اردن تأکید کرد که این کشور اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی در مسجدالأقصی را زیر نظر دارد.

اردن: اقدامات اسرائیل در مسجدالأقصی را زیرنظر داریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سفیان القضاة» سخنگوی رسمی وزارت خارجه و امور مهاجران اردن گفت که این وزارتخانه اقدامات تحمیلی و یکجانبه رژیم صهیونیستی در مسجدالأقصی از جمله پروژه یهودی‌سازی موسوم به «بیت هالیباه» در نزدیکی دیوار بُراق را به دقت پیگیری می‌کند.

طبق گزارش وبگاه «عمون» اردن، این مقام اردنی همچنین گفت که وزارت خارجه اردن طی چند سال اخیر با هماهنگی مسئولان فلسطینی موفقیت‌هایی را کسب کرده است که از جمله آن صدور چندین قطعنامه در سازمان یونسکو مبنی بر محکومیت طرح‌های صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی و حفاری‌های غیرقانونی آنها در اطراف مسجدالاقصی است.

به گفته وی شورای اجرایی و کمیته میراث جهانی وابسته به یونسکو در چهار سال گذشته چهار قطعنامه صادر و طی آن از اسرائیل به عنوان رژیم اشغالگر خواسته است تا اجرای این طرح‌ها را که بر خلاف معاهدات یونسکو است، متوقف کند.

القضاة همچنین تصریح کرد که اسرائیل به عنوان رژیم اشغالگر بایستی به تعهدات خود به موجب قانون بین‌المللی که بر اشغالی بودن قدس از سال ۱۹۶۷ تأکید دارد، پایبند باشد و به مسئولیت‌های خود در قبال آن عمل نماید از جمله اینکه مسئول تبعات تمامی اقدامات تحریک‌آمیز و سلامت مسجدالأقصی است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول