اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با فارس:

قیمت گوشت با خروج چند هزار میلیارد تومان ارز کشور تنظیم نشد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: دولت چند هزار میلیارد تومان برای واردات گوشت و نهاده‌ها هزینه‌ کرد و هیچ اتفاقی نیفتاده است، در حقیقت این یارانه‌ به جیب واسطه‌ها رفته و دامداران خارجی را تقویت کرد.

قیمت گوشت با خروج چند هزار میلیارد تومان ارز کشور تنظیم نشد

یوسف داودی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دولت چندین هزار میلیارد تومان یارانه برای واردات گوشت و نهاده‌های کشاورزی داده است تا به امید اینکه این محصولات ارزان به دست مردم برسد، اما چنین اتفاقی نیفتاده است. 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: در حقیقت این پول‌ها نصیب واسطه‌هایی شد که اقدام به واردات می‌کنند و ما با هزینه این پول‌های زیاد در حقیقت دامداران کشورهای خارجی را تقویت کرده‌ایم.

داودی در پاسخ به اینکه آیا توزیع گوشت تنظیم بازاری به نحو درست انجام شد، گفت: معلوم است که این نحوه توزیع گوشت یارانه‌ای درست نیست و علاوه بر اینکه دلارهای یارانه‌دار 4200 تومانی به خارج از کشور می‌رود، با توزیع اشتباه گوشت هم مشکلاتی برای مردم ایجاد شده است. 

*پیشنهاد پرداخت یارانه به مصرف کننده برای تنظیم بازار گوشت

وی ادامه داد: هفته گذشته کمیسیون کشاورزی مجلس میزبان مسئولان وزارت جهاد کشاورزی بود و من پیشنهاد دادم که دولت برای جلوگیری از نابسامانی یارانه را مستقیم به دست مردم برساند. 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: پیشنهاد شد کارت الکترونیکی آماده شود و در اختیار سرپرستان خانوار باشد و یارانه مستقیم به حساب آنها واریز شود و از سوی دیگر واردات گوشت و نهاده‌ها را بخش خصوصی با دلار آزاد وارد کنند. 

وی گفت: جلسه مسئولان جهاد کشاورزی با اعضای کمیسیون برای بررسی مشکلات مردم در حوزه کشاورزی بود. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول