اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

لتونی در تاشکند مرکز حمل و نقل ریلی می‌سازد

شرکت SIA SV Gulbis لتونی در نظر دارد در شهر «تاشکند» پایتخت ازبکستان مرکز حمل و نقل ریلی ایجاد کند.

لتونی در تاشکند مرکز حمل و نقل ریلی می‌سازد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، شرکت SIA SV Gulbis  لتونی در نظر دارد تا در شهر «تاشکند» پایتخت ازبکستان مرکز حمل و نقل ریلی و لجستیکی ایجاد کند.

این مرکز حمل و نقل ریلی و لجستیکی در محدوده شرکت سهامی «اوزتیمیریول کانتینر» ساخته و برنامه ریزی شده تا پایان سال جاری میلادی به بهره برداری رسد.

بر اساس این گزارش، برای ساخت این مرکز جدید زمین به مساحت 16 هکتار اختصاص یافته که 20 هزار متر مربع از این زمین برای ترمینال کانتینر تخصیص داده شده است.

طبق طرح، همچنین 25 هزار متر مربع زمین برای انبارهای سرپوشیده از جمله 14 هزار متر مربع برای انواع کالاها و به کار بردن سیستم خودکار مدیریت انبارها در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این، در محدوده این مرکز ساختمان مرکز سرویس، کنترل گمرک و دفتر مستقر خواهد شد. برنامه ریزی شده این طرح به طور کلی توسط سرمایه گذاری های مستقیم خارجی اجرا شود.  

مرکز حمل و نقل ریلی و لجستیکی یاد شده با تجهیزات فنی وارداتی از سوئد و آلمان مجهز خواهد شد. این مرکز ظرفیت 3 میلیون تن بار در سال را دارد و 350 فرصت شغل جدید ایجاد خواهد شد.

مرکز حمل و نقل ریلی و لجستیکی خدمات مانند درجه بندی واگن ها، بارگیری و تخلیه بارها، نگهداری، ثبت و علامت گذاری را در نظر دارد.  

هم اکنون ازبکستان و لتونی برنامه و طرح ها را در زمینه اقتصادی و بازرگانی، سرمایه گذاری، نوآوری، حمل و نقلی و مخابراتی، اطلاع رسانی، گردشگری و فرهنگی و انسانی اجرا می کنند.  

مبادلات بازرگانی ازبکستان و لتونی در سال 2017 میلادی در سطح 290 میلیون دلار قرار گرفته است. در حالیکه این شاخص فقط در 8 ماه سال 2018 میلادی به 300 میلیون دلار رسیده است.

لتونی استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 22 اکتبر سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 3 نوامبر سال 1993 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول