اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

در زنجان

2 سالانه ملی جایزه حسین منزوی برگزار می‌شود

دو سالانه ملی جایزه حسین منزوی با حضور شعرای مطرح کشوری برگزار می‌شود.

 2 سالانه ملی جایزه حسین منزوی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، در سفری که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به زنجان داشت، پیشنهاد برگزاری جایزه دوسالانه حسین منزوی را به منظور پاسداشت جایگاه ویژه حسین منزوی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شد و پس از مدتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آن موافقت کرد.

با پیگیری‌های انجام شده از سوی اصحاب فرهنگ و هنر استان قرار است، این دو سالانه روز پنج‌شنبه 25 بهمن‌ماه از ساعت 15 و 30 دقیقه تا 19 و 30 دقیقه در مجتمع تجاری «روشا» برگزار شود.

این بزرگداشت با عنوان «ماه بلند غزل» و با حضور استاد بهروز رضوی، دکتر رشید کاکاوند، مهدی قزلی و ابراهیم اسماعیلی اراضی و با شعرخوانی بهروز جلالی، مهدی فرجی، حسن صادقی‌پناه، مهدی ملکی، آرش فرزام‌صفت، مهدی اشرفی، سیده زهرا بصارتی
و شاعران استانی و دبیر علمی جشنواره غلامرضا طریقی برگزار می‌شود.

این برنامه با اجرای موسیقی ایرانی، گروه سروستان با آهنگسازی سجاد سعیدی و خوانندگی میثم علیگو برگزار می‌شود.

این برنامه با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، مجمع انجمن‌های ادبی استان زنجان، مجتمع فرهنگی تجاری روشا سنترو با میزبانی خانواده استاد حسین منزوی برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، حسین منزوی شاعر زنجانی مهرماه سال 1325 در زنجان متولد و در 1344 وارد دانشکده ادبیات دانشگاه تهران شد و نخستین دفتر شعر آن مرحوم در سال  1350 با همکاری انتشارات بامداد به چاپ رسید.

منزوی مدتی بعد وارد رادیو و تلویزیون ملی ایران شده و در گروه ادب امروز در کنار نادر نادرپور فعالیت خود را آغاز کرد، وی در زمان حیات خود مسؤول صفحه شعر مجله ادبی رودکی بود و در سال‌ نخست انتشار مجله سروش نیز با این مجله همکاری داشت.

شعرهای منزوی بیشتر در قالب غزل‌ است؛ اما شعر سپید هم می‌سروده است بر همین اساس از منزوی به عنوان پدر غزل جدید ایران یاد می‌شود.

حسین منزوی در سال 1383 بر اثر بیماری ریوی و سرطان در تهران درگذشت و در کنار مزار پدرش در زنجان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول