اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

مخالفت دوباره چین با مداخلات خارجی در امور ونزوئلا

وزارت خارجه چین با انتقاد از مداخلات خارجی در امور ونزوئلا، اعلام کرده که مسائل موجود در این کشور تنها باید توسط خود ونزوئلایی‌ها و از طریق مسالت‌آمیز حل شود.

مخالفت دوباره چین با مداخلات خارجی در امور ونزوئلا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه چین با تکرار موضع پکن در قبال ونزوئلا با مداخلات خارجی در امور داخلی این کشور آمریکای لاتین مخالفت و بر لزوم توسل به قانون اساسی ونزوئلا و گفت‌و‌گوها بین طرف‌های ونزوئلایی تاکید کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت چین که از ابتدای اعلام حمایت‌های آمریکا و متحدانش از رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا بر لزوم حل سیاسی بحران در این کشور و پرهیز از مداخلات خارجی تاکید کرده، شامگاه جمعه (دیشب) بار دیگر موضع خود را تکرار کرده است.

وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای با اشاره به نشست اخیر اتحادیه اروپا و یک گروه از کشورهای آمریکای لاتین با عنوان «گروه تماس بین‌المللی تماس درباره ونزوئلا» که در اروگوئه برگزار شد، بر لزوم نقش‌آفرینی مردم ونزوئلا با توسل به قانون اساسی این کشور تاکید کرده است.

حضور اروپایی‌ها در این نشست در حالی صورت گرفته که ۲۰ کشور اروپایی در اقدامی هماهنگ با آمریکا، «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا را به رسمیت شناخته‌اند.

در پایان این نشست در اروگوئه، طرف‌های اروپایی و برخی از کشورهای آمریکای لاتین خواستار گفت‌و‌گو و برگزاری انتخابات جدید در ونزوئلا شدند.

وزارت خارجه چین در واکنش به این نشست ضمن اعلام حمایت پکن از تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز مسائل موجود در ونزوئلا تصریح کرد: «مسائل ونزوئلا باید توسط مردم این کشور در چارچوب قانون اساسی و از طریق گفت‌و‌گوی مسالمت‌آمیز و کانال‌های سیاسی حل شود».

از نظر وزارت خارجه چین، «فقط چنین راهی است که می‌تواند سبب تحقق ثبات پایدار در ونزوئلا شود».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول