اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بازدید بیش از یک میلیون گردشگر از تاجیکستان در سال 2018

رئیس کمیته توسعه گردشگری تاجیکستان تعداد گردشگران خارجی سفر کرده به این کشور طی سال گذشته میلادی را بیش از یک میلیون نفر اعلام کرد.

بازدید بیش از یک میلیون گردشگر از تاجیکستان در سال 2018

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «نعمان عبدالغفاراف» رئیس کمیته توسعه گردشگری وابسته به دولت تاجیکستان در نشستی گفت: طی یک سال گذشته میلادی بیش از یک میلیون توریست از این کشور بازدید کرده است.

وی افزود: در پایان سال گذشته میلادی از محل حساب توریسم به اقتصاد تاجیکستان 214 میلیون سامانی (حدود 23 میلیون دلار) وارد شده است.

عبدالغفاراف تعداد شهروندان خارجی را که از تاجیکستان در یک سال گذشته میلادی بازدید کردند یک میلیون و 115 هزار نفر عنوان کرد.

وی افزود: تعداد گردشگران داخلی که از مناطق مختلف تاجیکستان با هدف درمان، تفریح و مسافرت بازدید کردند 710 هزار نفر بوده است.

وی گفت: هر شهروند خارجی که به کشور وارد می شود و به مدت 12 ساعت در اینجا باقی می ماند همچون یک گردشگر محسوب می شود.

عبدالغفاراف وظایف اصلی این کمیته برای سه سال آینده را بهبود زیرساخت ها، جلب حداکثر گردشگران از طریق دعوت آنها به جشنواره ها، جشن و نمایشگاه ها، بهبود پایه قانونگذاری و آماده سازی کادرهای مرتبط خواند.

وی طبیعت تاجیکستان را یکی از جذابیت های اصلی برای گردشگران خارجی عنوان کرد و گفت: توریست های خارجی با هدف گردشگری محیط زیست، شکار، کوهنوردی و طبیعت کوهستانی به تاجیکستان سفر می کنند.

آب های شفابخش و آثار تاریخی و فرهنگی مردم تاجیک از جمله دیگر جذابیت ها برای گردشگران خارجی به شمار می رود.

رئیس کمیته توسعه گردشگری وابسته به دولت تاجیکستان حجم کلی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری این کشور را 120 میلیون سامانی عنوان کرد.

وی سیاست درهای باز، ویزای الکترونیک و باز کردن مرز با ازبکستان را از جمله عواملی اعلام کرد که در توسعه بخش گردشگری تاجیکستان نقش مهمی داشتند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول