اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

وزارت حمل و نقل ازبکستان تاسیس شد

رئیس جمهور ازبکستان در حکمی خواستار تاسیس وزارت حمل و نقل در این کشور شد.

وزارت حمل و نقل ازبکستان تاسیس شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در حکمی و در جهت «اقدامات در مورد تکامل کلی سیستم مدیریت دولتی در زمینه حمل و نقل» خواستار تاسیس وزارت حمل و نقل در این کشور شد.

بر اساس این گزارش، پیشتر اعلام شده بود که «آچیلبای رمت اف» معاون اول نخست وزیر به عنوان وزیر حمل و نقل  ازبکستان تعیین شده است.  

وزارت حمل و نقل یک سازمان مدیریت دولتی در اجرای سیاست واحد دولتی در زمینه حمل و نقل زمینی، ریلی، هوایی، دریایی، مترو و همچنین اقتصاد جاده ای خواهد بود. 

وظایف اصلی وزارت حمل و نقل عبارت از تنظیم سیاست واحد دولتی حمل و نقلی مبنی بر توسعه انواع حمل و نقل بر اساس همگرایی آنان به شبکه واحد حمل و نقلی و استفاده از سیستم جدید کارآیی حمل و نقلی و لجستیکی است.   

این وزارتخانه همچنین اجرای سیاست واحد تعرفه ای را در زمینه حمل و نقلی مبنی بر تشویق توسعه بازار خدمات حمل و نقلی و لجستیکی، تامین دسترسی آنان برای تمام اقشار مصرف کنندگان و همچنین جذب سرمایه گذاری ها به این حوزه به عهده دارد.

وزارت حمل و نقل همچنین توسعه کریدورهای بین المللی حمل و نقلی، تکامل سیستم لجستیک، استفاده کارآیی از پتانسیل حمل و نقلی کشور، کاهش هزینه های کارآفرینان به خدمات حمل و نقلی و لجستیکی را اجرا می کند.

اجرایی سیاست واحد فنی در زمینه جاده های زمینی، تامین حل و فصل جامع مسائل مالی، طراحی، ساختمانی، تعمیرات و بهره برداری از جاده های زمینی، فرودگاه ها، ایستگاه های راه آهن و دیگر تاسیسات زیربناهایی حمل و نقلی نیز از جمله وظایف عمده این وزارتخانه یاد شده است.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول