اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

مدیرعامل شرکت مپنا مطرح کرد

رونمایی از جدیدترین تجهیزات پیشرفته مپنا در حوزه پزشکی در سال آینده/ مپنا56 هزار مگابایت برق تولید کرده است

مدیرعامل شرکت مپنا گفت: در حوزه پزشکی و درمان در سال 98 از تجهیزات جدید و پیشرفته خود در حوزه پزشکی و درمان رونمایی خواهیم کرد.

رونمایی از جدیدترین تجهیزات پیشرفته مپنا در حوزه پزشکی در سال آینده/ مپنا56 هزار مگابایت برق تولید کرده است

عباس علی آبادی بعدازظهر امروز در حاشیه سفر وزیر نیرو کشور عراق به شرکت لوکوموتیو مپنا مستقر در شهرستان فردیس در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس از انجام اقدامات گسترده مپنا در سال آتی خبر داد و گفت: تا‌کنون در بخش های مختلفی سعی در بر طرف کردن نیازهای کشور داشته ایم و در حوزه پزشکی و درمان نیز در سال آینده از پیشرفته ترین تجهیزات جدید خود رونمایی خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت مپنا تصریح کرد: در حوزه خودروهای الکتریکی برنامه وسیعی در دستورکار ما قرار دارد، همچنین در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، نیروگاه‌های خورشیدی حرارتی، توسعه میدان نفتی و گازی دانان نیز اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است.

علی‌آبادی یکی دیگر از برنامه‌های مپنا در سال 98 را در حوزه خطوط ریلی برشمرد و خاطرنشان کرد: خطوط ریلی را برقی‌سازی خواهیم کرد و درقالب یک پروژه خطوط ریلی تهران تبریز و تهران مشهد را نیز سرعت خواهیم بخشید.
وی در پایان به افزایش ناوگان خودرو در حوزه اتوبوس باری کشور اشاره مرز و گفت: ظرفیت حمل بار در کشور ارتقاء پیدا می‌کند و افزایش 150 دستگاه لوکوموتیو در دستور‌کار است که 25 دستگاه پیش از آغاز فصل تابستان تحویل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مپنا مهمترین هدف این بازدید ایجاد همکاری راهبردی مپنا و وزارت نیرو عراق با هدف انتقال فناوری است که در این راستا آموزش‌های لازم به متخصصین عراقی داده خواهد شد تا به توسعه برق کشور عراق کمک شود.

وی با بیان اینکه گروه مپنا به صورت گسترده در کشور عراق فعالیت می‌کند، افزود: نیروگاه السد شامل دو واحد گازی توسط ایران در عراق احداث شده، همچنین نیروگاهی تحت عنوان حیدریه در این کشور توسط مجموعه ایرانی مپنا راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل مجموعه مپنا از احداث نیروگاهی به نام رومیله در عراق خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این نیروگاه در حال انجام است و تا کنون هزار مگابایت از آن تکمیل شده است.

علی‌آبادی این نیروگاه را مشتمل بر شش واحد خواند که چهار واحد آن در مدار قرار گرفته و دو واحد دیگر نیز تا ماه آتی به مدار تولید خواهد رسید که به بهبود وضعیت برق عراق کمک شایانی خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه فاز دوم، سوم و چهارم این پروژه آغاز شده است، تصریح کرد: سعی داریم به این پروژه و عملیات اجرایی آن شتاب دهیم؛ خوشبختانه اعتماد وزیر عراق به مپنا جلب شده است و در نظر دارند برای تأمین زیرساخت‌های کشور خود از تکنولوژی موجود در ایران استفاده کنند و این زمینه بسیار خوبی برای توسعه صادرات و اشتغال زایی در کشور فراهم خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت مپنا در ادامه به میزان مشارکت این مجموعه با کشورهای خارجی اشاره کرد و گفت: 21 توربین به کشور عراق و 2 توربین به سوریه صادر شده است و علاوه بر آن نیروگاهی لارخیه با اعتباری حدود 411 میلیون یورو ساخته شده است که مقرر شده توسعه خط لوله و احداث نیروگاه در این کشور توسط مپنا انجام شود.

علی‌آبادی احداث نیروگاه در حلب و اصلاح نیروگاه دیگری در این کشور را از جمله سایر اقدامات مپنا برشمرد و گفت: مذاکرات برای صادرات 800 مگابایت برق با کشور دیگری نیز در حال انجام است.

علی آبادی مجموع برق تولیدی توسط شرکت مپنا را 56 هزار مگابایت اعلام کرد که در نوع خود یک رکورد بسیار مهم به شمار می آید.

انتهای پیام/و/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول