اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

قاضی‌زاده در گفت‌وگو با فارس:

اصلاح ساختار بودجه بدون اصلاح ساختار دولت بی‌معناست

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه اصلاح ساختار بودجه بدون اصلاح ساختار دولت بی‌معناست، گفت: اگر به طور واقعی اگر بخواهد اصلاح ساختار بودجه صورت گیرد این کار بدون اصلاح ساختارهای دولت نخواهد بود و بستگی دارد که این اصلاح ساختار بودجه بخواهد با چه عمقی اتفاق بیفتد.

اصلاح ساختار بودجه بدون اصلاح ساختار دولت بی‌معناست

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه منظور آقای لاریجانی در رابطه با اصلاح ساختار منظور مسائل مربوط به بودجه بوده، گفت: البته اصلاح ساختار بودجه بدون اصلاح ساختار دولت بی‌معنی است.

وی افزود: به عنوان مثال در اصلاح ساختار بودجه یکی از مسائل شفافیت در هزینه‌ها است و در برخی شفافیت هزینه‌ها موضوعات مختلفی را داریم یکی اینکه دستگاه‌های موازی داریم که در رابطه با یک موضوع، بودجه دریافت کرده و آن را هزینه می‌کنند. بنابراین دستگاه‌های موازی یا باید وظایفشان تفکیک شود و یا باید در هم ادغام شوند که این نیازمند اصلاح ساختاری است. 

عضو هیأت رئیسه مجلس، اظهار داشت: یا در مورد مسئولیت نظارت بر اصلاح بودجه باید معلوم شود چه کسی دنبال‌کننده این امر است ما چندین دستگاه ناظر داریم معلوم شود که هر کدام چه وظیفه‌ای دارند و این امر نیازمند اصلاح ساختاری است. 

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: در حوزه درآمدها چرخه و فرآیند کسب درآمدها، در دولت چرخه و فرآیند پیچیده‌ای است.به عنوان مثال ما یک درآمدی را به یک سازمانی می‌دهیم و از همان سازمان ما به ازای پولی که به آن داده‌ایم مالیات می‌گیریم و باز درآمد کسب می‌کنیم. 

وی در پایان گفت: بنابراین اگر به طور واقعی اگر بخواهد اصلاح ساختار بودجه صورت گیرد این کار بدون اصلاح ساختارهای دولت نخواهد بود و بستگی دارد که این اصلاح ساختار بودجه بخواهد با چه عمقی اتفاق بیفتد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول