اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال

نخستین آزمایشگاه پارک علم و فناوری گلستان در آق‌قلا به بهره‌برداری رسید

رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان گفت: به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران نخستین آزمایشگاه پارک علم و فناوری گلستان در شهرستان آق‌قلا به بهره‌برداری رسید.

نخستین آزمایشگاه پارک علم و فناوری گلستان در آق‌قلا به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، 411 پروژه عمرانی و اقتصادی کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.

یکی از پروژه‌های مهم شهرستان آق‌قلا بهره‌برداری از نخستین آزمایشگاه و کارگاه فناوری‌های نوین پارک علم و فناوری گلستان در این شهرستان است که این آزمایشگاه با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان در شهرک صنعتی شهرستان آق‌قلا به بهره‌برداری رسید.

یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرستان آق‌قلا احداث و تکمیل مرکز خدمات جامع سلامت شهری شماره دو شهرستان آق‌قلا است که این مرکز در زمینی به مساحت 800 متر مربع و با زیربنای 850 متر در سه طبقه ساخته شد.

در راستای احداث و تکمیل مرکز خدمات جامع سلامت شهری شماره دو شهرستان آق‌قلا اعتباری بالغ بر 24 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شد.

* مرکز جامع سلامت شماره 2 شهری آق قلا افتتاح شد

فرماندار شهرستان آق‌قلا گفت: خوشبختانه در سال جاری افتتاح و کلنگ‌زنی میزان پروژه‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 برابر افزایش داشت و موفق شدیم در ایام مبارک دهه فجر امسال تعداد 411 پروژه‌ را افتتاح و کلنگ‌زنی کنیم.

 امانگلدی ضمیر خاطرنشان کرد: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در شهرستان آق‌قلا تعداد 151 پروژه عمرانی و 260 پروژه اقتصادی با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 260  میلیارد ریال افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی از افتتاح مرکز جامع سلامت شماره دو شهری آق قلا خبر داد و گفت: یکی از پروژه‌های مهم شهرستان آق‌قلا احداث و تکمیل مرکز خدمات جامع سلامت شهری شماره دو شهرستان آق‌قلا است که این مرکز در زمینی به مساحت 800 متر مربع و با زیربنای 850 متر در سه طبقه ساخته شد.

فرماندار شهرستان آق‌قلا ابراز کرد: در راستای احداث و تکمیل مرکز خدمات جامع سلامت شهری شماره دو شهرستان آق‌قلا اعتباری بالغ بر 24 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شد.

* نخستین آزمایشگاه و کارگاه فناوری‌های نوین پارک علم و فناوری گلستان در آق‌قلا به بهره‌برداری رسید

رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان با بیان اینکه نخستین آزمایشگاه و کارگاه فناوری‌های نوین پارک علم و فناوری گلستان در شهرستان آق‌قلا به بهره‌برداری رسید، خاطرنشان کرد: به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله مبارک دهه فجر آزمایشگاه و کارگاه فناوری‌های نوین پارک علم و فناوری گلستان با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان در شهرک صنعتی شهرستان آق‌قلا به بهره‌برداری رسید.

حسام با اشاره به اینکه برای ساخت و بهره‌برداری از آزمایشگاه و کارگاه فناوری‌های نوین پارک علم و فناوری گلستان اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال هزینه شده است، اذعان کرد: این مرکز از سه بخش مجزای آزمایشگاه میکروبی، آزمایشگاه شیمیایی و کارگاه نمونه‌سازی فناوری در سالنی به مساحت ۳۷۰ متر مربع به بهره‌برداری رسید.

* ساخت تمامی دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی آزمایشگاه تولید شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی است

معاون پارک علم و فناوری استان گلستان تصریح کرد: فناوران و محققان می‌توانند تولیدات اولیه داروهای نوترکیب و داروهایی که موردنیاز در کشور است را در این کارگاه تولید کنند ما می‌توانیم بهترین و باکیفیت‌ترین داروها و مواد اولیه را در این کارگاه تولید کنیم.

آیدانی با بیان اینکه ساخت تمامی دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی آزمایشگاه تولید شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی است، ابراز کرد: تمامی شرکت‌های فناور، دانش‌بنیان و شرکت‌های مستقر در شهرک صنعتی آق‌قلا و محققان استان گلستان می‌توانند برای انجام آزمایشات پیشرفته از امکانات موجود در این آزمایشگاه استفاده کنند.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول