اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

چهارمین همایش شهید ابراهیم هادی برگزار می‌شود

سید محمد محمدی گفت: چهارمین همایش شهید ابراهیم هادی، شهدای کانال کمیل، حنظله و شهدای مدافع حرم روز پنج شنبه 25/11/97 در تالار بزرگ وزارت کشور از ساعت 17 الی 21 برگزار می‌شود.

چهارمین همایش شهید ابراهیم هادی برگزار می‌شود

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، چهارمین همایش شهید ابراهیم هادی و شهدای کانال کمیل و حنظله و شهدای مدافع حرم روز پنج شنبه 25/11/97 در تالار بزرگ وزارت کشور از ساعت 17 الی 21 برگزار می‌شود.

در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام  شهاب مرادی به سخنرانی خواهد پرداخت. 

دبیر همایش شهید ابراهیم هادی در خصوص شهدای کانال کمیل و حنظله اظهار داشت: حماسه عاشورایی حماسه‌گران کمیل و حنظله برای خاص و عام شهره است و یکی از ماندگارترین حماسه‌های دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود. در این حماسه گردان کمیل و حنظله پنج روز بدون آب در محاصره دشمن بود؛ آنها پس از پنج روز یک به یک با لب تشنه شهید شدند.

محمدی در ادامه افزود: شناختن و شناساندن شهید ابراهیم هادی و شهدای دیگر دفاع مقدس و مدافع حرم یکی از مؤثرترین راه‌ برای مقابله با هجمه‌های مختلف دشمنان است.

دبیر همایش شهید هادی عنوان کرد: همزمان با 40 سالگی انقلاب و سالروز عملیات والفجر مقدماتی همایش بزرگداشت شهید ابراهیم هادی و 300 شهید کانال کمیل و حنظله و شهدای مدافع حرم با عنوان  ابراهیم هادی دلها  در تهران به همت گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی برگزار می‌شود. 

وی افزود : دراین همایش از سیره شهداء می‌آموزیم که در زیر فشار و حمله‌ی بی امان دشمن می‌بایست همانند شهداء مستحکم و استوار باشیم. شهید ابراهیم هادی، پهلوانی شجاع، فرمانده‌ای دلاور، مداحی دلسوخته، استاد تهذیب نفس، شهیدی گمنام و علمدار کانال کمیل، آخرین شهیدی است که پس شهادت فرمانده گردان‌ها، فرماندهی کانال را به عهده گرفت. او برای به دست آوردن آب تا نزدیکی نیروهای خودی آمد و به راحتی می‌توانست از مسئولیت شانه خالی کند و جان خود را نجات دهد ولی از جان خود برای هم رزمانش گذشت و پس از پنج روز محاصره در کانال کمیل و شهادت تمامی یارانش، تنهای تنها، با لبی عطشان به ملاقات خدا رفت.

محمدی در خصوص راهکارهای موثر مبارزه با خودباختگی جوانان گفت: یکی از مؤثرترین راه‌های مقابله با خود‌باختگی در مقابل هجوم فرهنگ بیگانه، زنده نگه داشتن یاد شهدا، معرفی آنان به عنوان اسوه‌های عملی برای جوانان عصر حاضر و دوستی و رفاقت دو سویه دائمی جوانان با شهداست. بی شک همه شهدای گرانقدر می‌توانند سرمشق‌های عملی و چراغ راه هدایت جوانان قرار گیرند، لکن وقایع مقاطعی از هشت سال دفاع مقدس و شهادت مظلومانه صدها نوجوان، در نبردی عاشورایی و شباهت آن به واقعه کربلا، دل هر جوان عاشقی را شیفته این جوانمردان می نماید.

وی همچنین اظهار داشت: این شهید با مجموعه خاطرات و زندگینامه خود در کتاب  (سلام بر ابراهیم ) که قریب 135 بار در قالب 1 میلیون نسخه کتاب، تجدید چاپ شده است، طی سال‌های اخیر توانسته به قلب صد‌ها هزار جوان عاشق این مرز و بوم راه یافته و به عنوان اسوه‌ای عملی، در زندگی آنان نقش‌آفرینی کند که شعار امسال همایش هم که «ابراهیم، هادی دل‌ها» به همین دلیل انتخاب شده است. همچنین این کتاب با تیراژ ذکر شده پرفروش‌ترین کتاب کشور است.

دبیر همایش در خصوص مجموعه شهید هادی بیان کرد: این مجموعه یک مجموعه کاملا فرهنگی و مردمی است و هیچ‌گونه وابستگی به ارگان‌های دولتی و غیر دولتی ندارد و تمام هزینه‌ها نیز توسط دوست‌داران شهدا پرداخت می‌شود. کار بزرگ و ملی فقط با نهضت‌های مردمی ممکن است اگر دستگاه فرهنگی می‌خواهد موفق باشد باید جریان‌سازی کند تا موج مردمی راه بیافتد و بدون اغراق شهید ابراهیم هادی به تنهایی به اندازه ده‌ها مجموعه کلان فرهنگی در هدایت جوان‌ها تاثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به جایگاه والای شهادت و شهید گفت: ما به دنبال ایجاد یک طرح ملی برای مطرح شدن این قهرمانان ملی از میان دیگر قهرمانان خود هستیم؛ چون علاوه بر کرامت‌های بی‌شمار شهدا در زندگی همه ما، شهید می‌تواند تا عمق ذهن و جان افراد نفوذ کند در همین راستا قصد داریم در همایش امسال پویشی را شروع کنیم با عنوان (پویش مردمی ابراهیم را برای ما به تصویر بکشید) که در این پویش برگه هایی با عنوان برگه نذر فرهنگی ساخت فیلم شهید ابراهیم هادی برای خرید در اختیار مردم قرار می گیرد که مبلغ جمع شده به علاوه مبالغی که از فروش کتاب سلام برابراهیم جمع میشود برای ساخت فیلم استفاده می‌شود و گزارش لحظه به لحظه مبلغ جمع‌اوری شده و مراحل ساخت فیلم در سایت شهید گزارش داده می‌شود.

محمدی همچنین گفت: در این همایش اختتماییه‌ی نخستین جشنواره مردمی ابراهیم هادی هم برگزار می‌شود، زمان ارسال آثار در این جشنواره از تاریخ 15 دی ماه لغایت 22 بهمن ماه 1397 بوده است و از برگزیدگان در اختتامیه جشنواره تقدیر بعمل خواهد آمد. محور جشنوراه امسال شهید ابراهیم هادی بوده است ولی گروه شهید هادی در نظر دارد جشنواره را در سال های آتی در سطح بین‌المللی برگزار کند تا به این وسیله جوانان در از اقصی‌نقاط دنیا با شهداء آشنا شوند.

وی در پایان گفت: قصد داریم لشگری از دوست داران شهید ابراهیم هادی را راه بیندازیم که در همه عرصه‌‌ها از جمله فرهنگی و اقتصادی و محرومیت زدایی و ... در همه‌ی نقاط کشور تاثیر گذار باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول