اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان:

روستاهای بالای ۱۰ خانوار زنجان به شبکه برق متصل هستند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان زنجان به شبکه برق متصل هستند.

روستاهای بالای ۱۰ خانوار زنجان به شبکه برق متصل هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا علیزاده بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: صنعت برق، صنعتی زیربنایی بوده و نقش موثری در توسعه صنعت و افزایش رفاه اجتماعی دارد .

وی با اشاره به اینکه در بحث شعار حمایت از کالای ایرانی با تامین برق پایدار، نقش‌ بسزایی ایفا می‌کند، افزود: ایران در صنعت برق رتبه نخست منطقه خاورمیانه و رتبه ۱۴ جهان را دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به اینکه تولید برق در سال‌جاری به ۸۰ هزار مگاوات برای سال‌جاری رسیده است، افزود: این میزان نسبت به سال ۵۷ افزایش ۱۵ برابری داشته است.

علیزاده با اشاره به اینکه پیش از انقلاب تنها هفت روستا در استان زنجان برق‌دار بوده است، عنوان کرد: این در حالی است، که هم‌اکنون ۸۹۱ روستا و بیش از ۹۷.۵ درصد جمعیت‌روستایی از انرژی برق استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان به شبکه برق متصل هستند، افزود: در ایام‌الله دهه فجر نیز دو روستا به جمع روستاهای برق‌دار پیوستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد روستاهای برق‌دار ۱۲۷ برابر شده است، گفت: تعداد مشترکین از ۴۷ هزار و ۴۵۲ مشترک به ۴۴۱ هزار و ۵۵۹ رسیده که نشان از افزایش ۸۳ برابری دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به اینکه پیک بار مصرف در سال‌جاری ۵۷۹ مگاوات بوده است، افزود: همچنین درصد تلفات برق در زنجان ۸.۱ درصد است.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان خاموشی در استان به ازای هر مشترک یک دقیقه است، گفت: این میزان نسبت به میانگین کشوری پایین بوده و به دنبال آن هستیم که این عدد به ۴ دهم دقیقه در روز برسد.

علیزاده با اشاره به لزوم مدیریت مصرف بهینه انرژی در سال‌جاری، عنوان کرد: با توجه به مصرف بیش از 70درصدی انرژی برق در بخش‌های صنعتی و کشاورزی در سطح استان ضرورت مدیریت مصرف بهینه برق در فصل تابستان در بخش صنایع و کشاورزی مهم خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به مطالبات بیش از ۷۰ میلیارد تومانی این شرکت، خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق پنج تعرفه خانگی، تجاری، عمومی، صنعتی و کشاورزی دارد که بیش از نیمی از بدهی‌ها به بخش‌های صنعتی و عمومی مربوط است.

وی با اشاره به اشتغالی که صنایع ایجاد می‌کند، تعامل با بخش صنعت در دستور کار است، افزود‌: بخش‌های دولتی نیز اخیرا بدهی‌های خود را با اوراق تسویه، کاهش داده‌اند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول