اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

خط و نشان ویدئویی «پکن» و «تایپه» همزمان با آغاز سال نوی چینی

سال نوی چینی در حالی آغاز می‌شود که چین و تایوان فیلم‌هایی را برای تهدید نظامی یکدیگر تدوین و پخش کرده‌اند.

خط و نشان ویدئویی «پکن» و «تایپه» همزمان با آغاز سال نوی چینی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تنش‌های لفظی اخیر بین دولت‌های چین و تایوان، «پکن» و «تایپه» سال نوی تقویم چینی را با انتشار ویدئوهایی از به رخ کشیدن توان نظامی آغاز کردند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌ان‌ان»، ارتش آزادی‌خواه خلق چین (PLA)، روز یکشنبه فیلمی را منتشر کرد که در آن تصاویری از مناظر و مکان‌های مشهوری از سرتاسر تایوان را به همراه تصاویری از غرش جت‌ها و بمب‌افکن‌های PLA‌ در آسمان نشان می‌داد. در این فیلم تبلیغاتی با عنوان «عقاب‌های جنگجوی من بر فراز تایوان پرواز می‌کنند» موسیقی پس‌زمینه‌ای قرار دارد که متن شعر آن جملاتی نظیر «برادران و خواهران» چینی «به‌آرامی... بازگردید» شنیده می‌شود.

در پاسخ، ارتش تایوان هم روز یکشنبه فیلمی از سربازان، تانک‌ها، صحنه‌های انفجار و توانمندی‌های نظامی تایوان منتشر کرده که در آن نوشته شده: «آماده‌باش به‌صورت ۲۴ ساعته/۷ روز هفته».

تنش بین پکن و تایپه از سال ۲۰۱۶ رو به افزایش است. دولت چین فشار نظامی و اقتصادی بالایی را به تایوان وارد کرده است، زیرا پکن این جزیره را بخشی از قلمرو خود می‌داند.

در ماه ژانویه، «شی جینپینگ» رئیس‌جمهور چین به تایوان هشدار داد مبارزه برای استقلال «یک بن‌بست» است. وی همچنین تایوان را به «اتحاد مجدد مسالمت‌آمیز» دعوت کرد.

از ابتدای ژانویه، رسانه‌های دولتی چین برنامه‌های ارتش این کشور برای جذب نیروی جدید و گسترش نقش ارتش چین در جهان را برجسته کرده‌اند.

«کارل شوستر» تحلیل‌گر نظامی و فرمانده سابق نیروی دریایی آمریکا در این مورد گفت است: «این کشور [چین] تلاش می‌کند آن‌ها را [تایوان] قانع کند که حریف قدرت نظامی چین نمی‌شوند، که شکستشان حتمی است و هیچ‌کس، حتی آمریکا به کمکشان نخواهد آمد».

 

 

 

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول