اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بسته خبری تئاتر/17بهمن 97

بازیگران نام‌آشنا در جشنواره‌ تئاتر فجر/ رویدادهای پس از رحلت پیامبر(ص) در یک نمایش

در جشنواره سی و هفتم فجر در کنار بازیگران جوان، زنان و مردان هنرمند نام‌آشنا نیز د رعرصه بازیگری حضور دارند که نامشان بر صحنه می‌درخشد.

بازیگران نام‌آشنا در جشنواره‌ تئاتر فجر/ رویدادهای پس از رحلت پیامبر(ص) در یک نمایش

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس،‌ نمایش «همسفر آفتاب» روایت‎گر بخش‎هایی از زندگی سلمان فارسی است که سال‎ها در جستجوی حقیقت بود و از دل آن به بازگویی وقایع پس از رحلت پیامبر می‎پردازد. عوامل این نمایش عبارتند از: سیدامیرمحمد فضلی (نویسنده و کارگردان)، علی عسگریان (دستیار کارگردان)،

همچنین دانش آموزان متوسطه یک مدرسه پیام بازیگران و همخوانان این نمایش را تشکیل می‎دهند.
گفتنی است نمایش «همسفر آفتاب»، پنج‎شنبه، جمعه و شنبه، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه ساعت ۱۶:۳۰ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران اجرا می‎شود. تماشای این نمایش که با حمایت بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران به روی صحنه می‎رود برای تمامی علاقمندان آزاد است.

*بازیگران نام‌ آشنایی که به جشنواره‌ سی و هفتم می‌آیند

از جمله بازیگران نام‌آشنایی که در سی و هفتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه می‌روند می‌توان به فاطمه معتمدآریا، آتیلا پسیانی، رویا تیموریان، حسین پاکدل، مسعود کرامتی، بهناز جعفری و... اشاره کرد.

در جشنواره‌ سی و هفتم در کنار بازیگران جوان و خوش‌آتیه‌ای که شاید هنوز چندان برای علاقه‌مندان به تئاتر شناخته شده نباشد، زنان و مردان هنرمندی در عرصه بازیگری نیز حضور دارند که نامشان و آن‌چه بر روی صحنه می‌سازند نه تنها اهالی تئاتر که عامه مردم را نیز به سالن می‌کشاند.

بر همین اساس جشنواره سی و هفتم در بخش «مسابقه بین‌الملل» شاهد حضور چهره‌هایی چون پیام دهکردی در نمایش «ابلوموف»، فاطمه معتمدآریا، حمیدرضا آذرنگ و علی سلیمانی در نمایش «خنکای ختم خاطره»، پگاه آهنگرانی در نمایش «دستورالعمل‌های پرواز برای خدمه و خلبان»، حسین پاکدل و مارال فرجاد در نمایش «وقتی خروس غلط می‌خواند» و آتیلا پسیانی، ‎نگار جواهریان، ‎پانته‌آ پناهی‌ها در نمایش «نام‌بُرده» است. پسیانی همچنین در این بخش با نمایش «طناب» روی صحنه می‌رود، نمایشی که رامین ناصرنصیر و علی شادمان نیز در آن حضور دارند.

در بخش «مسابقه ایران دو» سی و هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر نیز به نام‌هایی چون رضا بهبودی در «خرده نان»، مسعود کرامتی، بهناز جعفری و احمد ساعتچیان در «شازده کوچولو» و هومن حاجی‌عبداللهی در «تناسخ، سه تا سی و پنج تومن» برمی‌خوریم. در بخش مهمان نیز نام سه زن؛ رویا تیموریان، مریم سعادت و مائده طهماسبی است که در نمایش «خانه برناردا آلبا» اثر علی رفیعی جلب توجه می‌کند. 

در میان نمایش‌هایی که به مناسبت «چهل سالگی انقلاب اسلامی» روی صحنه می‌روند هم می‌توان از بازیگرانی چون فریبا کوثری، میترا حجار و سام قریبیان در نمایش «آهسته با گل سرخ» به کارگردانی هادی مرزبان و میر طاهر مظلومی در یک نمایش رادیویی نام برد. در بخش «مسابقه ایران یک»، «تئاتر خیابانی»، «دیگرگونه‌های اجرایی» و «نمایش‌های رادیویی» نیز پیشکسوتان و جوانانی حضور دارند که بازی هر کدام بی‌شک در درخشان‌تر شدن اجرایی که خواهیم داد موثر است.

سی و هفتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۲ بهمن تا چهارم اسفند به دبیری نادر برهانی‌مرند برگزار خواهد شد

*باغ موزه قصر میزبان اولین موزه زنده ایران به روش تئاتر کاربردی شد
میلاد جباری مولانا طراح و کارگردان نمایش  زمان در حبس قصر از اجرای این نمایش  به شیوه تئاترکاربردی در باغ موزه قصر خبر داد. قصد داریم نخستین موزه زنده ایران را با اجرای نمایش زمان در حبس قصر و با موضوعیت انقلاب اسلامی و رنج هایی که زندانیان سیاسی در بند رژیم طاغوت در این مکان متحمل شدند،اجرا کنیم و بسیار خوشحالیم که حاصل تلاش های ما در بخش چهل سالگی جشنواره تئاترفجر نیز پذیرفته و مورد پسند ستاد دبیرخانه جشنواره واقع شد.

وی درباره جزییات این نمایش گفت:این نمایش به صورت تئاترکاربردی  و دیگر گونه اجرایی در بخش چهل سالگی انقلاب جشنواره سه اجرا خواهد داشت و  از ۲۰ بهمن ماه به مدت یک ماه در باغ موزه قصر واقع در خیابان دکتر علی شریعتی خیابان پلیس  با اجرای عمومی میزبان علاقمندان خواهد بود. وی به دلیل وقوع نمایش در محل زندان قدیم قصر و باغ موزه قصر فعلی و ایجاد حس واقعی  رده سنی مخاطبان این نمایش را بالای دوازده سال اعلام کرد.

*«ملاقات» پانته‌آ پناهی‌ها و رضا بهبودی در تئاتر شهر

بازیگران نمایش «ملاقات» به کارگردانی پارسا پیروزفر معرفی شدند. رضا بهبودی، پانته‌آ پناهی‌ها، سیاوش چراغی‌پو، داریوش موفق، هومن کیایی، مهدی حسینی‌نیا، افشین خورشید‌باختری و پارسا پیروزفر از جمله بازیگرانی هستند که در نمایش «ملاقات» روی صحنه خواهند رفت.

نمایش «ملاقات» که توسط نمایشنامه نویس سوییسى فریدریش دورنمات نوشته و توسط پارسا پیروزفر به فارسى ترجمه شده، با حضور بیش از ۳۰ بازیگر، اسفندماه سال جاری در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت. پیش فروش نمایش «ملاقات» از روز سه‌شنبه ۲۳ بهمن ساعت ۱۲ ظهر در سایت تیوال آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول