اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بخشدار فارغان خبر داد

برداشت نارنگی از یک هزار و 200 هکتار باغات بخش

بخشدار فارغان از برداشت نارنگی از یک هزار و ۲۰۰ هکتار از باغات بخش خبر داد و گفت: سطح زیر کشت نارنگی در روستاهای بخوان، تیدر، دهنه میمند، نارمند، فارغان، راییز، سیرمند و باغان می‌باشد.

  برداشت نارنگی از یک هزار و 200 هکتار باغات بخش

محمد کناری صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در حاجی‌آباد اظهار داشت: بالغ بر یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت نارنگی در بخش فارغان می باشد که از هر هکتار حدود ۷  تن محصول برداشت می‌شود.

 وی افزود: سطح زیر کشت نارنگی در روستاهای بخوان،  تیدر، دهنه میمند، نارمند، فارغان، راییز، سیرمند و باغان می‌باشد.

 بخشدار فارغان تصریح کرد: به جز نارنگی محصولات دیگری همچون لیمو و انواع پرتقال و محصولات کشاورزی مثل گندم، کلزا، ذرت و صیفی‌جات در این بخش و در فصول مختلف کاشت و برداشت می‌شود.

کناری تصریح کرد: فصل برداشت نارنگی از نیمه دوم دی ماه آغاز و تا نیمه دوم اسفند به پایان می‌رسد که به دلیل مرغوبیت نارنگی بخش به مرکز کشور، استان های همجوار و کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق صادر می‌شود.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح زمین ورزشی چمن مصنوعی سیرمند در دهه فجر امسال اشاره کرد و یادآور شد: 32 هزار مترمربع زیرسازی معابر روستای جایین، ۱۴ هزار متر مربع زیرسازی معابر روستای آشکارا، احداث بلوار ورودی روستای شمیل به طول ۲ کیلومتر، جاده بخوان به راییز به طول ۱۴ کیلومتر، گازرسانی به شهر فارغان و روستاهای بخش و ارتقاء اینترنت روستای سیرمند و آشکارا از دیگر پروژه‌های می‌باشد که درحال اجراست و در اینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

 بخشدار فارغان در پایان ضمن تقدیر از استاندار استان در انتخاب عزیزالله کناری به سرپرستی فرمانداری بندرعباس افزود: پیام تبریک و تشکر مردم بخش فارغان را بابت این انتخاب هم به استاندار و هم به فرماندار بندرعباس اعلام می‌داریم.

انتهای پیام/88049

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول