اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مدیرکل گمرک استان سمنان خبر داد

پیش‌بینی 160 میلیون دلاری صادرات کالا از گمرک سمنان/ سمنان صادرات‌محور است

مدیرکل گمرک استان سمنان با اشاره به پیش‌بینی 160 میلیون دلاری صادرات کالا از گمرک استان تا پایان سال، گفت: سمنان استانی صادرات‌محور است.

پیش‌بینی 160 میلیون دلاری صادرات کالا از گمرک سمنان/ سمنان صادرات‌محور است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی سعدالدین ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل گمرک استان سمنان برگزار شد، با اشاره به صادرات کالا از گمرک استان، اظهار کرد: صادرات کالا از گمرک این استان در سال 1387، حدود دو میلیون دلار بود و در 10 ماه امسال 140 میلیون دلار کالا از طریق گمرک استان به 50 کشور دنیا صادر شد و رشد 70 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه میزان صادرات کالا در 10 ماه امسال به 263 هزار تن رسیده است، اضافه کرد: این کالاها به 45 کشور دنیا ازجمله کرواسی، انگلستان، ایتالیا، آفریقای جنوبی، فرانسه، سوئد، آفریقای جنوبی، آسیای میانه، عراق و صادر می‌شود.

مدیرکل گمرک استان سمنان اضافه کرد: ارزش صادرات از گمرک این استان ازنظر وزنی طی 10 ماه به 26 میلیارد تومان رسیده است.

سعدالدین با اشاره به اینکه سومین منبع درآمد کشور از طریق گمرک است، عنوان کرد: درآمد حاصل از تبادلات گمرکی به خزانه دولت واریز و صرف هزینه جاری و عمرانی می‌شود.

وی به تسهیلاتی که برای صادرات کالا در گمرک در نظر گرفته شده، اشاره و تصریح کرد: بیش از 70 درصد تشریفات خارج از محوطه گمرک انجام می‌شود؛ چراکه منجر به ارزآوری خواهد شد و محدودیت زمانی نیز برای صادرکنندگان وجود ندارد.

مدیرکل گمرک استان سمنان به تسهیلات دیگر گمرک در زمینه صدور جواز اعتبار برای کالاهایی که ماهیت آن برای گمرک مسجل شده، اشاره کرد و افزود: اگر ماهیت کالا روشن شود، نیاز به مراجعه مجدد به آزمایشگاه نیست و جواز تا یک سال اعتبار دارد.

سعدالدین به رشد واردات کالا طی 20 سال اخیر اشاره کرد و گفت: ارزش دلاری کالاهای وارداتی به 28 میلیون دلار رسیده و واردات کالا از سال 1380 تاکنون به 60 برابر افزایش یافته است.

وی به عمده کالاهای وارداتی به استان سمنان اشاره کرد و گفت: این کالاهای وارداتی شامل ماشین‌آلات و مواد اولیه کارخانجات است که عمده آنان از کشورهای اروپایی و چین وارد می‌شود.

مدیرکل گمرک استان سمنان با اشاره به آمادگی برای استقرار گمرک در سه منطقه ویژه اقتصادی سمنان، بیان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار اقدامات در حال انجام است و در دامغان و سمنان اقداماتی همچون فنس‌کشی و دوربین مداربسته صورت گرفته و احتمال افتتاح آن در سال آینده وجود دارد.

سعدالدین به صادرات بسته‌های پستی طی 10 ماه امسال اشاره کرد و گفت: 316 بسته پستی به وزن یک‌هزار و 55 کیلوگرم از گمرک استان سمنان ارسال شده است.

وی با بیان اینکه 37 هزار دلار بسته‌های پستی به‌عنوان هدیه و سوغات از سمنان ارسال شده است، گفت: بسته‌های وارداتی 35 بسته و به وزن 54 کیلوگرم بوده است.

مدیرکل گمرک استان سمنان راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 100 درصد تشریفات گمرکی استان به‌صورت الکترونیکی و سیستمی انجام می‌شود که این کار امر صادرات و واردات را تسهیل کرده و مانع از رفت و آمد و اتلاف وقت می‌شود.

سعدالدین خاطرنشان کرد: راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی، زمان واردات را از 26 روز به سه روز و زمان صادرات را از یک هفته به 24 ساعت رسانده است.

انتهای پیام/74034/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول