اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

با حضور طهرانچی؛

مدرسه عالی مهارتی حقوق دانشگاه آزاد افتتاح شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز همزمان با پنجمین روز دهه مبارک فجر، مدرسه عالی مهارتی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی را افتتاح کرد.

مدرسه عالی مهارتی حقوق دانشگاه آزاد افتتاح شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس؛  محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز همزمان با پنجمین روز دهه مبارک فجر، مدرسه عالی مهارتی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی را افتتاح کرد.
در ابتدای مراسم طهرانچی از قسمت های مختلف این مدرسه بازدید و در جریان امکانات و تجهیزات آن قرار گرفت.
رئیس دانشگاه آزاد در این مراسم گفت: امیدوارم این مدرسه مهارتی بتواند تا حد چشمگیری نیاز مهارتی دانشجویان را با فعالیت گسترده خود جبران کند.

وی افزود: این مدرسه با کارکردهای مختلفی که دارد فرصت مناسبی برای مهارت افزایی به صورت متمرکز را برای دانشجویان فراهم می‌کند، در واقع همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب امید دارم نتایج فعالیت این مدرسه در آینده ای نزدیک مطلوب باشد.

طهرانچی گفت: مدارس مهارتی حلقه میانی قبل از کار ورزی است در واقع حرکتی نو در آموزش عالی رقم خورده است از سال آینده مدارس مهارتی را در دیگر رشته ها در استان ها و مراکز استان ها راه اندازی خواهیم کرد.

وی از افتتاح مدرسه مهارتی دیگری بعد از دهه فجر خبر داد و خاطرنشان کرد: در رشته صنایع فرهنگی این مدرسه آغاز به کار خواهد کرد.

محمدمهدی طهرانچی تصریح کرد: آموزش عالی ما از مرحله نخبه‌گری به مرحله دانشگاهی گسترده تغییر یافته است چرا که  تا قبل از این مهارت دانش محسوب نمی‌شد و ما با گذشت زمان به این نتیجه رسیدیم که مهارت‌ها هم می‌تواند به عنوان دانش مهارتی و در ادامه دانش اجتماعی تبدیل شود. اکنون دانشگاه آزاد با گذر کردن از دانش تخصصی به دانش مهارتی، اجتماعی و گسترده رسیده است. 

وی ادامه داد: باید در آموزش عالی جهت‌گیری‌ها عوض شود که این موضوع به جز حوزه پزشکی تا به حال اتفاق نیفتاده بود چرا که در حوزه پزشکی شبیه‌سازهای محیطی و فضا برای ورود پزشکان آماده است اما ما در حوزه وزارت علوم از آن غفلت کردیم و تنها دانش تخصصی داشتیم و برای دانش مهارتی هیچ برنامه‌ای تاکنون ایجاد نشده بود اما با تغییر دانشگاه آزاد و ورود تیم جدید بازنگری وظایف دانشگاه آزاد به این نتیجه رسیدیم که این دانشگاه باید به دانشگاه مهارتی تبدیل شود. 

طهرانچی تصریح کرد: ما باید در دانش مهارتی گسترده شویم چرا که دانش مهارتی درون خود پژوهش نیز دارد؛ از طرفی بحث‌های روانشناسی و جامعه‌شناسی در کنار مهارت رشته حقوق مورد نیاز است به طور کلی ما علم را با زندگی باید گره بزنیم. امروز با افتتاح این مدرسه ما در رشته حقوق مهارت کافی را قبل از ورود دانشجویان به دوره کارورزی به آ‌نها انتقال می‌دهیم. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که دانشگاه آزاد یکی از رشته‌های مورد توجه‌اش رشته حقوق است. 

وی خاطرنشان کرد: معاونت علوم انسانی و علوم مهندسی را ما در دانشگاه آزاد تشکیل دادیم که با فعال شدن آنها از نگاه تخصصی به رشته‌های مختلف فاصله گرفته و بیشتر به حوزه کاربردی کردن علوم انسانی می‌پردازیم. این در حالی است که مدارس تکمیلی ما با اسم مدارس عالی مهارتی راه‌اندازی می‌شود و از این به بعد همه دانشجویان و تمامی رشته‌های تحصیلی بتوانند در کنار تحصیل مهارت کافی را برای ورود به جامعه داشته باشند. 

طهرانچی با اشاره به اینکه مدرسه عالی مهارتی در قالب یک مجتمع فعالیت می‌کند، اضافه کرد: این مدرسه در قالب کارگاه‌های علمی و مهارتی و همچنین شبیه‌سازی کامل از آنچه در رشته حقوق در مجامع قضایی اتفاق می‌افتد فعالیت خواهد کرد. 

وی افزود: دانشجویان که باید تا سال چهارم دانشگاه مهارت خود را در آن رشته آموزش ببینند در حد 60 روز در قالب یک گروه نقش‌های اساسی را در این مدرسه عالی مهارتی برعهده خواهند گرفت چرا که این مجتمع فضایی شبیه به مجامع قضایی است به طوری که هر کدام از آنها یک پرونده واقعی را در اختیار گرفت و تحت نظر یک هدایتگر عمل می‌کند. 

رئیس دانشگاه آزاد گفت: پشت سر مدارس مهارتی که در سراسر استان‌ها و مراکز استان‌ها افتتاح خواهد شد رشته‌های پویانمایی و صنعتی نیز دارای مدرسه عالی می‌شوند. از طرفی باید بگویم به نظام آموزش عالی نوید می‌دهم که اشتغال جوانان که دغدغه اصلی خانواده‌ای ایرانی است از این پس با وجود مدارس عالی مهارتی و اجتماعی رفع می‌شود. به طور کلی دانش تخصصی همراه با دانش مهارتی و اجتماعی صورت می‌گیرد. 

وی ادامه داد: مدارس عالی مهارتی حلقه‌ای برای پیوند دانش‌های تخصصی و درنهایت ورود دانشجویان به جامعه است. ما در مدارس عالی مهارتی در هر موضوعی یک شورای عالی خواهیم داشت که نظارت و کیفیت فعالیت را بررسی می‌کند از سوی دیگر این شورا اجازه گسترش این فضا (مدارس عالی مهارتی) را خواهد داشت. 

طهرانچی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایجاد مدارس عالی مهارتی تجربه‌ اول است ما معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی را در ساختار دانشگاه آزاد اضافه کردیم که وظیفه دارد به صورت الگودار و کیفی توسعه این مدارس را ادامه دهد. این در حالی است که وقتی جوانان را در مقاطع مختلف پشت میز می‌نشانیم و تنها به آنها مدرک می‌دهیم معمولا بعد از اتمام و فارغ‌التحصیل شدن دنبال شغل‌های پشت میزی می‌گردند که امیدواریم در این رابطه با ایجاد مدارس عالی مهارتی در رشته‌های مختلف این مساله هم حل شود.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول