اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

گزارش فارس از تجمع بانوان انقلابی خوزستان

جنگ فرهنگی از بین نرفته اما جنگ اقتصادی نیز به ما تحمیل شد/ زمان پهلوی هویت زن ایرانی لگدمال شد

تجمع بزرگ بانوان خوزستانی به مناسبت گرامی‌داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، صبح امروز با حضور جمع زیادی از بانوان خوزستانی در مصلای اهواز برگزار شد.

جنگ فرهنگی از بین نرفته اما جنگ اقتصادی نیز به ما تحمیل شد/ زمان پهلوی هویت زن ایرانی لگدمال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، تجمع بزرگ بانوان خوزستانی به مناسبت گرامی‌داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، صبح امروز با حضور جمع زیادی از بانوان خوزستانی در مصلای اهواز برگزار شد.

بانوان ما باید نقاط قوت جامعه را تقویت کنند

سید ابوالحسن حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهواز ضمن اعلام چرایی نامگذاری 22بهمن ماه به نام یوم‌الله، اظهار کرد: رسالت امام خمینی(ره) این بود که مردم را از تاریکی‌ها به سوی نور بکشاند و به این مسیر نورانی هدایت کند؛ مردم در آن عصر و زمان نیز با ولی‌فقیه‌شان همراهی کردند که نتیجه‌اش پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بود.

 

وی افزود: در این همراهی، بانوان در تمام مراحل و دوران انقلاب در کنار مردان حضور داشتند؛ اولین شهیدی که از اهواز تقدیم انقلاب کردیم شهید محمدتقی کتانباف بود، در همان تظاهرات که از مسجد جزایری شروع شد و این عزیز در این تظاهرات شهید شد، بانوان نیز حضور داشتند و امام اولین پیامی که از نجف داشتند این بود که" ملتی که زن‌ها در کنار مردها قیام می‌کنند این نهضت پیروز است".

حسن‌زاده، بیان کرد: نقش بانوان در انقلاب و در دوران دفاع مقدس، در کنار مردها و در موارد بسیاری  حتی پشت خط مقدم بسیار ارزشمند بود؛ این انقلاب از آرمان‌ها و اهدافش منحرف نشده است، رهبر معظم انقلاب به همان مسیر حضرت امام است و مردم همان همراهی را دارند، به همین جهت دشمنی‌ها و خشم آمریکای خبیث بیش از سه دهه قبل است.

وی افزود: شیوه جنگ را دشمن تغییر می‌دهد، جنگ نظامی به جنگ فرهنگی تبدیل می‌شود؛ اکنون جنگ فرهنگی از بین نرفته اما در کنار آن یک جنگ اقتصادی تحمیل شده است که نقش بانوان در این دفاع بسیار مهم است، عفاف، حیا، پاکدامنی و آنچه که کمال یک انسان و جامعه است همگی مورد هدف حمله دشمن هستند و در نقطه مقابل آن بی‌مسوولیتی، بی‌مبالاتی، هرزگی و مواردی که نابودکننده جامعه است به وسیله دشمن تقویت می‌شود؛ همه بانوان جامعه ما باید این نقاط قوت جامعه را تقویت کنند.

امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به جنگ اقتصادی، عنوان کرد: دشمن در جنگ اقتصادی برای مصرف‌گرایی، تجملات و اشرافی‌گری برنامه‌ریزی کرده است اما نقطه مقابل آن اقتصاد مقاومتی است که بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری می‌باشد؛ توقع‌ها را در حد توانایی‌هایمان و خواسته‌هایمان را براساس قدرتمان تعریف کنیم؛ تا آنجا که بتوانیم در مصرفمان از کالای ایرانی استفاده کنیم.

زمان پهلوی دوم هویت زن ایرانی لگدمال شد

سیده فرانک موسوی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، در اشاره به بیانات امام راحل با مضمون تاثیرگذاری زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امام راحل، تاثیر حضور زنان را دو برابر مردان می‌دانستند چون اعتقاد داشتند که بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش ویژه‌ای ایفا کردند و این متاثر از نگاه اجتماعی حضرت امام بود.

 

وی افزود: حضرت امام شاهد بودند که در زمان پهلوی اول چه مصائبی بر سر زن ایرانی آمد و در ادامه آن در زمان پهلوی دوم چگونه هویت زن ایرانی لگدمال شد؛ امام آمد چون به دو قشر ظلم شده بود یکی زنان و دیگری قشر روحانیت، که هر دو این اقشار در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی ایفا کردند.

موسوی، عنوان کرد: ما در نهضت‌های مختلف، شاهد حضور بانوان بودیم؛ در دوران دفاع مقدس اگر بانوان ما پشتیبانی نمی‌کردند شاید مسیر دفاع مقدس به این شکلی که امروز شاهد هستیم نبود؛ ؛   بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امام راحل، آزادی و پیشرفت را برای زنان به ارمغان آوردند و اجازه دادند تا زنان در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی حضور پیدا کرده و محور توسعه کشور شوند.

وی افزود: زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و حیات و تداوم  انسان‌ها در گرو نقش‌آفرینی زنان در خانواده و اجتماع است؛ در بسیاری از مقاطع تاریخی، تلاش‌هایی برای گرفتن حق و حقوق بانوان انجام شده است ولی شاید آن کرامتی را که باید به زنان داده می‌شد صورت نگرفت، اما این اتفاق در انقلاب اسلامی رخ داد و آنچه از میمنت انقلاب اسلامی به بانوان رسیده آن هویت و ارتقا جایگاهی است که به آنان داده شده است.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول