اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوکراین اعلام کرد

استقرار 12 پرتابگر موشک‌های اتمی روسیه نزدیک مرز با اوکراین

وزارت دفاع اوکراین از استقرار پرتابگرهای موشک «اسکندر» از سوی روسیه در نقاط مرزی خبر داد.

استقرار 12 پرتابگر موشک‌های اتمی روسیه نزدیک مرز با اوکراین

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع اوکراین اعلام کرده که روسیه 12 پرتابگر موشک بالستیک «اسکندر» که قابلیت حمل کلاهک اتمی دارند را در فاصله 250 کیلومتری مرز با این کشور مستقر کرده است.

 به نوشته وبگاه «یونیان»  سخنگوی وزارت دفاع اوکراین گفته است که با استناد به گزارش‌های اطلاعاتی، روسیه در حال تقویت مواضع خود در مرز با اوکراین است و به همین دلیل این کشور یک تیپ موشکی را نزدیک شهر «کراسنودار» (250 کیلومتری مرز با اوکراین) مستقر کرده که  مجهز به 12 پرتابگر موشک‌های اسکندر است.

 این منبع خبری با استناد به تصاویر ماهواره‌ای شبکه خبری «فاکس نیوز» نوشت که  آتشبارهای اسکندر و پرتابگرهای آن‌ها در مرز با اوکراین مستقر شده‌اند.

روسیه و اوکراین چندی قبل به خاطر ورود غیرقانونی سه شناور اوکراینی به آب‌های تحت مالکیت روسیه دچار تنش شدند و تحرکاتی مرزی بین طرفین صورت گرفت که با پادرمیانی برخی کشورهای دیگر این غائله خاتمه یافت.

 این اولین تقویت مواضع اخیر روس‌ها در مرز با اوکراین بعد از خروج آمریکا از معاهده منع موشکهای میان برد اتمی موسوم به INF است.

واشنگتن روز جمعه با ادعای نقض تعهدات روسیه از این پیمان خارج شد. به دنبال این تصمیم آمریکا، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز به تلافی تصمیم واشنگتن، مسکو را از این معاهده خارج کرد.

 انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول