اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ستاری در گفت‌وگو با فارس خبر داد

فروش بیش از هزار میلیاردی محصولات شرکت‌های دانش بنیان / ایجاد هزاران شغل از طریق اکوسیستم نوآوری

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان به مرز ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده و در اکوسیستم نوآوری بیش از ۳۰۰ هزار شغل جدید برای جوانان ایجاد شده است.

فروش بیش از هزار میلیاردی محصولات شرکت‌های دانش بنیان / ایجاد هزاران شغل از طریق اکوسیستم نوآوری

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از ۴ هزار عدد گذشته و ۶ هزار استارتاپ هم ایجاد شده است، گفت: ایجاد اکوسیستم مناسب فناوری در بستر توجه به جوانان کشور سبب بروز استعدادها شده است.

ستاری افزود: ایران از لحاظ نیروی انسانی بسیار غنی است و در حال حاضر جوانان کشور در شرکت‌های دانش‌بنیان به نحوی عمل کرده‌اند که گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان به مرز ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده و در اکوسیستم نوآوری بیش از ۳۰۰ هزار شغل جدید برای جوانان ایجاد شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور، اظهار داشت: در حوزه‌های تولید محصولات دارو، بیوتکنولوژی، تجهیزات پزشکی، نانو فناوری و سلول‌های بنیادی توانسته‌ایم موفقیت‌های خوبی کسب کنیم به طوریکه در نانوفناوری رتبه چهارم جهان را داریم و فروش محصول شرکت‌های فعال در این حوزه به بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سال رسیده است.

وی با مقایسه سطح علمی دانشگاه‌های کشور نسبت به قبل از انقلاب، گفت: اکنون از لحاظ علمی و از نظر شتابدهی و رشد مقالات در رتبه شانزدهم جهان قرار گرفته‌ایم و جوانان ایرانی در رشته علوم پایه و مهندسی سر آمد جهان هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول