اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

هزینه‌های سربار خودروسازان بر دوش ملت است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: خودروسازان هزینه سرباری که نشأت گرفته از تشکیلات گسترده آن‌ها است را بر ملت تحمیل کردند، از این‌رو شورای رقابت، وزارت صنعت و دولت باید به این موضوع توجه کنند.

هزینه‌های سربار خودروسازان بر دوش ملت است

به گزارش خبرگزاری فارس اراک، ظهر امروز مدیرکل سازمان استاندارد ملی ایران با نماینده ولی‌فقیه استان مرکزی دیدار کرد. 

آیت‌الله قربان‌علی دری‌نجف‌آبادی در این دیدار با اشاره به اینکه سازمان استاندارد باید نسبت به تولید خودرو و اقدامات شرکت‌های خودروساز نظارت داشته باشد، بیان کرد: بیش از 20 سال پیش به‌ آقای غروی در شورای عالی امنیت توصیه کردم ایران در بحث تولید خودرو باید جزء 10 کشور اول دنیا شده و از نظر کیفیت نیز باید با این 10 کشور رقابت کند.

وی از نحوه مصرف سوخت خودروهای داخلی انتقاد کرد و ادامه داد: در همان زمان اعلام کردم مصرف سوخت در خودروهای داخلی باید 6 لیتر در 100 کیلومتر باشد، اما امروزه بیش از 85 میلیون لیتر بنزین مصرف می‌کنیم. 

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی: با اشاره به اینکه خودروسازان هزینه‌ای سرباری را بر ملت تحمیل می‌کنند، اظهار کرد: 13 سال پیش از شرکت هیوندای بازدید کردم و دیدم تولید سالانه این شرکت با سه خط تولید و 2 هزار و 500 نیرو 2.5 میلیون تولید داشته در واقع این تشکیلات گسترده و هزینه‌های سرباری عمده مشکل خودروسازان است از این‌رو باید شورای رقابت، وزارت صنعت و دولت به این موضوع توجه کنند. 

دری‌نجف‌آبادی افزود: این حرف‌های امروز و دیروز نیست بلکه بالغ‌بر 20 سال پیش که رئیس کمیته شورای عالی امنیت ملی کشور و آقای روحانی دبیر بودند این موضوع را اعلام کردم. 

وی تولید قطعه‌ خودرو را از افتخارات کشور دانست گفت: با استفاده از ظرفیت‌های استانی و استفاده از جوانان فعال و غیرتمند استان می‌توانیم تا 40 درصد از قطعه‌های خودرو را که قابل رقابت با استاندارد خودروسازهای فرانسه و ژاپن است را تولید کنیم. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه خودروهای تولیدی باید با استاندارهای روز دنیا قابل رقابت باشد، تصریح کرد: انتظار ما از خودروسازان این است که محصولی با بهترین کیفیت و هزینه پایین را تولید و در اختیار مردم گذاشته و در عرصه صادرات نیز حرف اول را بزنند. 

دری‌نجف‌آبادی اظهار کرد: برای اولین بار که قانون استاندارد اصلاح شد این ما بودیم که سازمان را از یک بخش وزارتخانه به یک فرادستگاه تبدیل کردیم. 

وی از تصویب قانون جدید مبنی بر نظارت استاندارد بر تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: در مجمع تشخیص مصلحت نظام زمانی که آقایان به دنبال این بودند که در قانون جدید بحث تولید، نظارت و کنترل تجهیزات پزشکی به آنها واگذار شود از سیاست استاندارد دفاع کردم و در نتیجه نظارت این بخش در اختیار این سازمان قرار داده شد. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دستگاه استاندارد باید از سلامت کامل برخوردار بوده و نباید اجازه دهد هیچ امری در آن دخالت کند، افزود: سازمان استاندارد از سلامت، مهارت، تخصص و دانش‌افروزی صد درصدی برخوردار باشد. 

دری‌نجف‌آبادی از وظیفه خطیر استاندارد در حوزه صادرات سخن گفت و بیان کرد: صادرات ایران در حوزه غذایی، ساختمانی، صنعتی و ده‌ها برند دیگر باید برند برندها باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول