اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با فارس:

ضعف نقدینگی دلیل اصلی بی انگیزه شدن بازار سهام

یک کارشناس بورس کمبود نقدینگی در بازار سهام را دلیل اصلی بی انگیزگی معامله گران عنوان کرد و گفت: انتظار برای تصمیم‌های دولتی در نحوه حمایت از روند معاملات بازار سهام باعث شده تا معامله‌گران با استراتژی کوتاه مدت قدم بردارند.

ضعف نقدینگی دلیل اصلی بی انگیزه شدن بازار سهام

نوید خاندوزی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری فارس، با اشاره به واکنش معکوس بازار سهام به اخبار خوب در نخستین روز معاملاتی این هفته گفت: با وجود رشد قیمت‌ها در بازارهای جهانی و از سوی بهبود معاملات قابل اتکای فولاد و محصولات پتروشیمی در بورس کالا اما بازار سهام در برابر اخبار خوب رفتار معکوسی در روز جاری داشت که در نهایت به افزایش عرضه سهام انجامید.

وی کمبود نقدینگی در بازار سهام را دلیل اصلی بی انگیزگی معامله‌گران عنوان کرد و افزود: ناتوانی در برابر تأمین نقدینگی در گردش بازار و در عین حال انتظار برای تصمیم‌های دولتی در نحوه حمایت از روند معاملات بازار سهام باعث شده تا معامله گران با استراتژی کوتاه مدت نگری در بازار قدم بردارند.

خاندوزی با اشاره به روند سنتی بازار سهام در میانه بهمن ماه هر سال و انتظار برای رشد نماگر ها در ایام دهه فجر عنوان کرد: با توجه به کارنامه دولت کنونی در سال‌های قبل نمی‌توان انتظار داشت که نماگرهای سبز پوش را تا قبل از 22 بهمن ماه جاری در بازار به نظاره نشست.

این کارشناس بازار سرمایه از تأثیر ایجاد کانال مالی ایران با اروپا (SPV)  بر بازار سرمایه سخن گفت و افزود: بررسی این موضوع با ابعاد پیچیده مواجه است، اما در مجموع چنانچه ایجاد این کانال صرفاً برای انتقال دارو و تجهیزات پزشکی و غذایی به کار گرفته شود، کارکرد آن چندان برای بازار سرمایه جذاب نخواهد بود.

در مقابل اگر این کانال منجر به صدور محصولات پتروشیمی و یا محصولات ارز محور شود می‌تواند برای شرکت‌های بورسی قابل تأمل باشد.

خاندوزی توصیه کرد: در شرایط کنونی قیمت سهام در سطحی قرار نگرفته که منجر به تصمیم برای فروش آن شود. هر چند انتظار برای اصلاح کوتاه مدت قیمت سهام دور از ذهن نیست، اما شرایط فعلی از فرصت فروش سهام حکایت نمی‌کند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول