اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

نگاهی به تغییرات آئودی A4 از ابتدا تا کنون

در دهه 90 آئودی تصمیم گرفت تولید آئودی80 را متوقف کند و بر روی مدل جدید تری به عنوان جانشین آن تمرکز کند. در سال 1992 طراح کمپانی آئودی شروع به ایجاد تغییراتی در طراحی داخلی و خارجی مدل‌های قبلی کرد.

نگاهی به تغییرات آئودی A4 از ابتدا تا کنون

سرانجام در سال 1994 خودروی جدید با ظاهری جدید و مدرن‌تر در دست تولید قرار گرفت. این خودرو در واقع اولین نسل از 5 نسل آئودی A4 محسوب می‌شود که تا کنون در خط تولید کمپانی آئودی حضور داشته است. طرح اولیه آئودی A4الهام گرفته از پلتفرم گروه B فولکس واگن می‌باشد. البته این ماشین جدید تعدادی از خصوصیات نیاکان خود یعنی آئودی80 را حفظ کرده تا اصالت طراحی آئودی نیز حفظ شود.

حال قصد داریم در ادامه این مطلب سیر تحولات آئودی A4را از بدو ورود آن به بازار خرید و فروش خودرو تا کنون بررسی کنیم و با این سدان قدرتمند آئودی کمی ‌بیشتر آشنا شویم.

نسل اول: 1994-2001

آئودی A4 برای اولین بار در ماه اکتبر سال 1994 توسط یک تیزر تبلیغاتی به مردم معرفی شد. تیزری که در واقع نشان می‌داد در آینده‌ای نزدیک چه محصولی را از کمپانی آئودی خواهند دید. برنامه تولید آئودی A4از نوامبر 1994 در دستور کار کارخانه قرار گرفت و در ژانویه سال بعد خرید آئودی A4از طریق نمایشگاه‌ها و نمایندگی‌های آئودی ممکن بود. این سدان 4 در با سیستم 4چرخ متحرک و نیز موتوری طولی وارد بازار شد. در سال1996 نسخه آوانت یا همان مینی واگن آئودی A4 به بازار عرضه شد. نسل اول این سدان مینی واگن با 2 نوع موتور 2.8 لیتری و 1.6 لیتری ارائه می‌شد. در سال 1997 با ایجاد تغییراتی موتور V6 2.8 لیتری برای آئودی A4 در نظر گرفته شد.

نسل دوم: 2001-2006

نسل دوم آئودی A4 در سال 2000 با ایجاد تغییرات زیادی در طراحی داخلی و خارجی در نمایشگاه‌های اروپا معرفی شد. کمپانی آئودی از سال 1996 تا 1998 روی این تغییرات جدید کار می‌کرد. در نهایت آئودی نسل دوم با چند نوع موتور وارد بازار شد. موتور 2.8 لیتری نسل قبل، جای خود را به 2 نوع موتور 2لیتری و 3 لیتری دیگر داد که تماماً از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده بودند. این موتورها با گیربکس 6 سرعته دستی طوری هماهنگ شده بودند که توانایی تولید 217 اسب بخار نیرو را داشتند. گشتاور این موتور نیز به 299 نیوتون متر می‌رسید. علاوه بر این یک موتور 1.9 لیتری توربوشارژ نیز برای آئودی A4در نظر گرفته شد.

نسل سوم: 2004-2009

در نیمه دوم سال 2004 نسل سوم آئودی A4 پا به نمایشگاه‌های اتومبیل اروپا و آمریکا گذاشت. این نسل با یک تجدید نظر در مورد سیستم تعلیق، تنظیمات فرمان و نیز موتور احتراق داخلی ساخته و طراحی شد. طراحی فضای داشبورد و نیز کابین خودرو مانند سابق بود و فقط تغییرات جزئی در آن مشاهده می‌شد. اما طراحی بخش‌های خارجی مانند سپر جلو و شاسی، بیشتر مورد تغییر قرار گرفته بود. به طور کلی از نظر ظاهری این نسل با نسل قبل از خود تفاوت زیادی نداشت و آئودی در این نسل بیشتر بر روی مشخصات فنی تمرکز کرده بود.

نسل چهارم:2008-2016

نسل چهارم این سدان مشهور آئودی، در واقع آغازی برای شروع تغییرات بزرگ‌تر در نسل‌های بعدی بود. طراحی خارجی  آئودی A4 تغییرات بسیاری را تجربه کرد. در سال 2011 این فیس لیفت با ارتقاء چراغ‌های LED، چراغ‌های جلو، مه شکن‌ها و تهویه‌های هوای ماشین پا به بازار خودرو گذاشت. آئودی با ارائه این نسل از آئودی A4 بیش از پیش محبوب شد.

در کابین خودرو نیز تغییراتی مانند بهبود کلید استارت ماشین، فرمان 3 زاویه‌ای و نیز تهویه هوای مطبوع دیده می‌شد. علاوه بر این‌ها شیشه‌های برقی با قاب کرومی ‌و نیز سیستم اطلاعات سرگرمی ‌جدید آئودی A4 را بسیار جذاب‌تر جلوه می‌داد. ظاهر متفاوت و لوکس نسل چهارم، طرفداران زیادی را برای خرید آئودیA4 مشتاق کرده بود. به همین دلیل در سال 2011 یک جهش صعودی در خرید و فروش آئودیA4 اتفاق افتاد که کمپانی آئودی را نیز در سطح جهان مشهورتر کرد.

 

نسل پنجم:2016 تا به حال

از سال 2016 تا کنون هرساله شاهد تغییرات جدید و ارتقاء سیستم‌های اطلاعات سرگرمی ‌و نیز تکنولوژی‌های به کار رفته در آئودی A4 هستیم، به طوری که نسخه جدید این خودرو در سال 2019 یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین سدان‎های آئودی محسوب می‌شود. در نسل پنجم نه تنها در کابین خودرو بلکه در طراحی خارجی آئودی A4 نیز پیشرفت‌های بسیار زیادی دیده می‌شود که ظاهر این خودرو را بسیار لوکس‎تر و عضلانی‎تر جلوه می‌دهد. به دلیل محبوبیت زیاد این خودرو در بین سدان‎های آئودی، خرید و فروش آئودی A4 سهم بیشتری را در بازار خودروی اروپا به خود اختصاص داده است....

منبع : ویرلن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول