اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

هشدار کارشناسان علمی:

کاهش دانشجویان بین‌المللی صنعت دانمارک را دچار بحران می‌کند

کارشناسان علمی تأکید می‌کنند، کاهش شمار دانشجویان بین‌المللی می‌تواند برای کسب‌وکار دانمارک مشکل‌ساز شود و پیشرفت این کشور را دچار بحران کند.

کاهش دانشجویان بین‌المللی صنعت دانمارک را دچار بحران می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از تایمز هایر اجوکیشن، هنریک وگنر، رئیس دانشگاه کپنهاگ می‌گوید: کاهش دانشجویان بین‌المللی در دانمارک صنعت این کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وگنر باور دارد، عدم پذیرش دانشجویان خارجی ضربه سنگینی به صنعت دانمارک وارد می‌کند. 

به گفته رییس دانشگاه کپنهاگ، کاهش تعداد ظرفیت دوره‌های تحصیلی به زبان انگلیسی باعث می‌شود تعداد کمتری از استعدادهای اروپایی برای تحصیل به دانمارک بیایند.

وزیر آموزش عالی دانمارک اواخر سال 2018 اعلام کرد، تصمیم بر کاهش 1000 نفری در پذیرش دانشجویان خارجی دارد. 

بنابر اظهارات آموزش عالی دانمارک، دلیل کاهش پذیرش دانشجویان بین‌المللی این است که دولت برای تحصیل آنها هزینه می‌کند، بودجه خود را در اختیار آنها می‌گذارد و آنها پس از تمام شدن دوره تحصیلی به کشور خود باز می‌گردند. 

از طرفی دیگر، براساس داده‌های منتشر شده دانشجویان بین‌المللی که در سال‌های 2007 تا 2011 در دانمارک تحصیل کرده‌اند، بیش از 627 میلیون دلار آمریکا به اقتصاد این کشور تزریق کرده‌اند. 

دانشجویان اتحادیه اروپا دلیل اصلی نگرانی دولت دانمارک هستند؛ دانشجویان اهل اتحادیه اروپا از امکانات مشابه دانشجویان دانمارک برخوردار هستند؛ آنها شهریه‌ای پرداخت نمی‌کنند به همین دلیل، در سال‌های اخیر تعداد دانشجویان از اتحادیه اروپا در مؤسسات آموزش عالی دانمارک به‌شدت افزایش داشته است.

وزارت علوم دانمارک در گذشته اعلام کرده بود: ایجاد اشتغال برای دانشجویانی که در‌ آستانه فارغ‌التحصیلی هستند، نقش پررنگی در تصمیم آنها برای اقامت در کشور دارد؛ فراهم کردن این شرایط می‌تواند جایگاه اقتصادی و علمی دانمارک را با رشد قابل توجهی رو به رو کند. 

اما به نظر می‌رسد در شرایط کنونی، حذف شماری از دانشجویان بین‌المللی را در اولویت خود قرار داده است.

کارشناسان و متخصصان علمی تأکید می‌کنند،  این اقدام می‌تواند برای کسب‌وکار دانمارک مشکل‌ساز شود و پیشرفت این کشور را دچار بحران کند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول