اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

برای اولین بار در کشور

توربو شارژر خودرو توسط محققان پارک علم و فناوری تولید شد

هم زمان با فرارسیدن ایام دهه فجر و برای اولین بار در کشور، یکی از شرکت فناورهای مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی موفق به طراحی و تولید توربو شارژر خوردوهای بنزینی و دیزلی شد .

توربو شارژر خودرو توسط محققان پارک علم و فناوری  تولید شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی،هم زمان با فرارسیدن ایام دهه فجر و برای اولین بار در کشور، یکی از شرکت فناورهای مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی موفق به طراحی و تولید توربو شارژر خوردوهای بنزینی و دیزلی شد .

بر اساس این گزارش ، توربو شارژر کمپرسوری است که با افزایش توان مکش هوای ورودی توسط موتور خودرو، موجب احتراق و توربولانس بهتر سوخت و در نتیجه افزایش قدرت موتور می‌شود.

توربوشارژر یکی از قطعات پیچیده جانبی موتورهای احتراقی با تکنولوژی بالاست که به دلیل پیچیدگی تاکنون در کشور تولید نشده و این قطعه در موتورهای دیزلی و اکثر موتورهای بنزینی مدل بالا استفاده می‌شود و عملکرد موتور را ارتقا داده و آلودگی محیط زیست را کاهش می‌دهد.

صفریان مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه این قطعه در حال حاضر از کشور چین وارد می‌شود و بر روی خودرو سمند EF7 نصب می‌شود، گفت: توربوشارژر که در آن از روش تزریق پودری استفاده شده است تست‌های اولیه عملکرد خود را با موفقیت گذرانده است و به لحاظ کیفیت و قیمت امکان جایگزینی با قطعه چینی را دارد.

وی افزود: با تامین کنندگان این محصول مذاکراتی صورت گرفته که در صورت توافق نهایی تولید ۱۰ هزار قطعه از این محصول برای تحویل در ۲ فاز آغاز خواهد شد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول