اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/ویدئو/

نیروهای ارتش سوریه: برای حمایت از برادران کُرد به منبج آمده‌ایم

نیروهای ارتش سوریه که در اطراف شهر «منبج» مستقر شده‌اند، به یک شبکه روسی گفتند که برای دفاع از «برادران شواری نظامی منبج» به این منطقه آمده‌اند.

نیروهای ارتش سوریه: برای حمایت از برادران کُرد به منبج آمده‌ایم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در تاریخ دهم دی ماه اعلام کرد که در راستای دفاع از تمامیت ارضی سوریه در برابر هجوم نیروهای وفادار به ترکیه بنا به درخواست اهالی شهر «منبج» کنترل این شهر را بدست خواهد گرفت.

اما نیروهای ارتش سوریه پس از آن به جای ورود به شهر، در منطقه «العریمه» در غرب منبج مستقر شدند. پیش‌بینی می‌شود نیروهای روس در توافق با ترکیه وارد منبج شوند.

شبکه روسی آنا، در گزارشی به میان نیروهای ارتش سوریه در حومه «منبج» رفته و همزمان از گشت‌های مشترک نیروهای روس با «شورای نظامی منبج» روایت کرده است.

نیروهای ارتش سوریه به شبکه آنا گفتند که آن‌ها برای «حمایت از برادران شورای نظامی منبج» در مقابل «نیروهای سپر فرات» که از سوی ترکیه حمایت می‌شوند، به این منطقه آمده‌اند.

 

 

«یوسف ماماتوف» سخنگوی پلیس نظامی روسیه نیز در هشتم ماه ژانویه گذشته از اولین گشت‌های مشترک با کردها در نزدیکی مرز ترکیه خبر داده بود. او یکی از وظایف این گشت‌ها را ممانعت از درگیری میان گروههای مسلح حومه حلب اعلام کرد.

شهر منبج کماکان در کنترل نیروهای کرد تحت عنوان «شورای نظامی منبج» است. پایگاههای آمریکای‌ها نیز کماکان در شهر دایر است اما هنوز مشخص نیست که در صورت خروج احتمالی آمریکایی‌ها از شهر، کدام نیروها وارد آن خواهند شد.

بحث بر سر شمال سوریه و وضعیت کردها در این منطقه پس از آن بالا گرفت که رئیس‌جمهور آمریکا 28 آذر گذشته، اعلام کرد نیروهای آمریکایی از سوریه خارج خواهند شد. تصمیم ترکیه برای استقرار این نیروهای مسلح در شمال سوریه و تعجیل در آغاز حمله به منبج و شرق فرات نیز بعد از اعلام تصمیم آمریکایی‌ها بود.

ترکیه اما به آمریکا پیشنهاد داده که برای اجتناب از ایجاد خلأ قدرت در شمال سوریه بعد از خروج نظامیان آمریکایی، که می‌تواند منجر به تقویت شبه‌نظامیان کُرد و تسلط بیشتر آنها بر مناطق مرزی با ترکیه شود، منطقه امنی به عمق 32 کیلومتر در داخل خاک سوریه و تمام مرز این کشور با ترکیه ایجاد شود و نهایتا در اختیار آنکارا قرار گیرد.

یگان‌های مدافع خلق و نیروهای دموکراتیک سوریه در سال 2016 با حمایت تسلیحاتی و لوجستیکی نظامیان آمریکا توانستند تروریست‌های داعش را در شرق فرات و منبج شکست داده و آن شهر را تحت کنترل خود در بیاورند. عملیات‌های نظامی متعدد ترکیه در شمال سوریه که به بهانه نابود کردن گروه‌های شبه‌نظامی کُرد از سال 2016 آغاز شد، همگی بدون موافقت و مجوز دولت دمشق انجام گرفته و از نظر قوانین بین‌المللی نیز غیرقانونی است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول