اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

وزیر راه و شهرسازی:

تراز اقتصادی و زیرساخت‌های کشور امروز آسیب‌پذیر نیست

وزیر راه و شهرسازی،‌ گفت: دشمن تلاش کرد با ابزارهای خاص تحریم ما را زمین بزند در حالی که ما در شرایطی هستیم که تراز اقتصادی و زیرساخت‌های کشور قوام مستحکمی دارد و آسیب‌پذیر نیست چون اقتصاد درون‌زا داریم.

تراز اقتصادی و زیرساخت‌های کشور امروز آسیب‌پذیر نیست

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی  امروز در مراسم گرامیداشت سالروز ورود امام خمینی (ره) به کشور اظهار داشت: امام خمینی با ایمانی راسخ، دلی آرام و قلبی مطمئن در روز 12 بهمن 40 سال پیش در چنین روزی وارد فرودگاه مهرآباد شد که ما همه ساله این لحظات را جشن می‌گیریم و خاطرات را مرور می‌کنیم. 

وی ادامه داد: همه ساله با امام خمینی (ره) در پیشگاه خداوند متعال پیمان می‌بندیم که راه امام خمینی را ادامه دهیم. 

وزیر راه  و شهرسازی با بیان اینکه اساس انقلاب اسلامی بر تقوا است، گفت: آنچه که به تقوا بنا نهاده شده است ابدی می‌ماند ما باید همواره خود را در پیشگاه الهی ببینیم و برای پیشبرد اهداف انقلاب جان‌فشانی کنیم. دشمن ما که از بدو پیروزی انقلاب تاکنون نقشه‌های متعدد توطئه کشیده است با اجماع جهانی و شبه‌جهانی علیه انقلاب اسلامی پیچیده است آرزو داشته ما نتوانیم چهل سالگی انقلاب را جشن بگیریم. 

اسلامی اضافه کرد: انقلاب اسلامی هدف سلطه ستیزی داشت و اگر قرار بود ما فرمان‌پذیر باشیم نیازی به انقلاب و جان‌فشانی نبود. 

وزیر راه  و شهرسازی ادامه داد: مرز بین سلطه‌پذیری و سلطه‌ستیزی باید برای ما کاملا روشن باشد. پذیرش سلطه یعنی منابع کشور در اختیار سلطه اولویت‌ها و برنامه‌ها طبق نظام سلطه و اهداف طبق برنامه‌ریزی سلطه باشد و ما فقط مجری برنامه‌های آنها باشیم. 

وی تاکید کرد: سلطه‌ستیزی یعنی در اوج عزت بودن و سلطه پذیری یعنی به سمت ذلت حرکت کردن. 

وزیر راه  و شهرسازی با اشاره به اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ایران گفت: آنها می‌خواستند از طریق صفر کردن ارزش پول ملی  ایرانیان به خیال خودشان تکلیف نظام را یکسره کنند، سعی کردند به این هدف با ابزارهای خاص تحریم برسند. این در حالی است که ما در شرایطی هستیم که تراز اقتصادی و زیرساخت‌های کشور قوام مستحکمی دارد و آسیب‌پذیر نیست چون کشوری درون‌زا هستیم. 

اسلامی اظهار داشت: دکترین غرب ایران را کشوری با جمعیت پر از استعداد و دارای ذخایر ارزشمند می‌داند و معتقدند اگر ایران به تکنولوژی پیشرفته مجهز شود کسی یارای مقابله با آن را ندارد بنابراین از تمام امکانات خود بهره بگیرند تا به خیال خودشان ایران موفق نشود در همین راستا بود که تفرقه و تحریم را در دستور کار قرار دادند. 

وی با تأکید بر اینکه امروز کسی نمی‌تواند برای کشور ما تصمیم بگیرد،‌گفت: رمز و راز پیروزی و ماندگاری انقلاب، همان کلمه کوتاه همیشگی امام (ره) است، «کلمه الله؛ وحدت کلمه»؛‌ به خدا توکل داشته باشید، خدا را در نظر بگیرید و وحدت کلمه داشته باشید، با هم بودن، همبستگی ملی، یکپارچگی ملی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشبرد امور و سپردن بیشتر و بیشتر امور به مردم، جزو رازهای موفقیت کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول