اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تأکید سفرای سوریه و ونزوئلا بر مقابله با توطئه‌های آمریکا و اروپا

سفرای سوریه و ونزوئلا در لبنان با یکدیگر دیدار و از مواضع حمایتی دو کشور از یکدیگر در برابر توطئه‌های آمریکا قدردانی کردند.

 تأکید سفرای سوریه و ونزوئلا بر مقابله با توطئه‌های آمریکا و اروپا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی عبدالکریم» و «خسوس گریگوری گونزالس» سفرای سوریه و ونزوئلا در لبنان با یکدیگر دیدار کردند.

در این دیدار که در سفارت ونزوئلا در بیروت برگزار شد، طرفین بر لزوم مقابله با توطئه‌های آمریکا و اروپا تأکید کردند.

عبدالکریم تصریح کرد که فشارهای خارجی و استفاده از زور باعث سرنگونی حکومت ونزوئلا نخواهد شد.

روزنامه «الثوره» به نقل از این دیپلمات سوری گزارش داد که دوستان ونزوئلا امروز در کنار این کشور قرار دارند و از حقوقش حمایت می‌کنند.

وی همچنین از حمایت همیشگی دولت و ملت ونزوئلا از سوریه در مقابله با توطئه تروریستی قدردانی کرد.

گونزالس نیز به نوبه خود اعلام کرد که برخی از کشورها به منابع و ثروت ملت ونزوئلا چشم طمع دوخته‌اند و در راستای نشر اکاذیب و فریب دادن و فتنه‌افروزی در این کشور فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این راهها بی‌فایده است و ملت ونزوئلا پیروز خواهد شد، از حمایت ملت و دولت سوریه از کاراکاس در برابر توطئه آمریکایی-اروپایی قدردانی کرد.

سفیر ونزوئلا در لبنان هدف از این توطئه را ضربه زدن به ایستادگی و مقاومت ملت ونزوئلا عنوان و تأکید کرد که این ملت تصمیم  گرفته است که پیروز شود و منابع طبیعی خود را حفظ کند.

وزارت خارجه سوریه چهارم بهمن ماه جاری ضمن محکوم کردن مداخله آمریکا در مسائل داخلی ونزوئلا تأکید کرد که این مداخله نقض آشکار قوانین بین‌الملل است.

سوریه  اعلام کرد که در حفظ حاکمیت ونزوئلا و شکست طرحهای خصمانه دولت آمریکا  کاملا با رهبری و ملت ونزوئلا اعلام همبستگی می‌کند.

«مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا اوایل بهمن جاری با انتشار پیامی ویدئویی خطاب به مخالفان دولت ونزوئلا، ضمن «دیکتاتور» خواندن «نیکولاس مادورو» رئیس جمهور قانونی این کشور، صراحتا اعلام کرد که از هر آشوب و اغتشاشی برای سرنگون کردن دولت مادورو حمایت می‌کند.

بعد از آن مادورو اظهارات پنس را «مداخله بی‌شرمانه» واشنگتن در امور داخلی ونزوئلا خوانده و دستور داد که روابط دیپلماتیک با آمریکا یک بازنگری کامل انجام شود.

پس از آن، «خوان گوایدو» رئیس شورای ملی ونزوئلا و رهبر مخالفان این کشور با حمایت آمریکا و برخی کشورها شامل برزیل، آرژانتین و کانادا، طی سخنرانی در جمع معترضان مادورو، خود را رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا خوانده و سوگند نیز یاد کرد.

بلافاصله پس از این اقدام، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه از این تصمیم استقبال کرده و گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند.

مادورو نیز طی سخنرانی در جمع هواداران خود، گوایدو را دست‌نشانده آمریکا دانسته و ضمن قطع روابط دیپلماتیک با واشنگتن، 72 ساعت به تمام دیپلمات‌های آمریکایی فرصت داد که از این کشور خارج شوند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول