اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران:

به کانال مالی ویژه اروپا - ایران دل نبندیم/ برای حل مشکلات راه خودمان را ادامه دهیم

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر حل مشکل نقل و انتقالات مالی گفت: اگرچه معتقدم مذاکرات مربوط به راه‌اندازی کانال ویژه مالی بین ایران و اروپا باید ادامه یابد، اما معتقدم نباید به آن دل بست.

به کانال مالی ویژه اروپا - ایران دل نبندیم/ برای حل مشکلات راه خودمان را ادامه دهیم

یحیی آل اسحاق در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد کانال ویژه  مالی بین ایران و اروپا موسوم به SPV گفت: اگرچه معتقدم که باید مذاکرات را در زمینه راه‌اندازی این کانال مالی ادامه داد، اما اعتقاد دارم که نباید به این موضوع دل بست و باید راه خودمان را ادامه دهیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه در 40 سال گذشته شرایط سختی مثل جنگ و تحریم را پشت سر گذاشته‌ایم، افزود: طی این سال‌ها برای حل مشکلات مختلف از جمله نقل و انتقالات مالی ناشی از تحریم‌ها راهکارهایی متناسب ارائه شده و مشکلات را پشت سر گذاشته‌ایم. 

وی بیان داشت: ما در شرایط مختلف  جنگ و تحریم مبادلاتمان را به خوبی انجام داده‌ایم و راهکارهای حقوقی، اجرایی و  عملیاتی برای آن تدوین کرده‌ایم و حتی در شرایطی که امکان نقل و انتقال رسمی و باز کردن ال سی و مبادلات بانکی را نداشتیم، از راه‌های غیر رسمی نقل و انتقالات مالی مبادلات تجاری را انجام دادیم و مسائل را با ستاد تدابیر ویژه حل کردیم. 

آل اسحاق اظهار داشت: حتی در زمینه مبادلات تهاتری، نظام بانک مرکزی ما فرمت‌ها را آماده کرده بود و همچنین در زمینه روابط چند جانبه و مذاکرات مربوط به حمل و نقل ظرف 30 سال گذشته راه‌هایی را برای این مسائل داشتیم. 

وزیر اسبق بازرگانی اظهار داشت: اما متاسفانه با خوش‌بینی افراطی نسبت به مذاکرات و برجام همه آنچه را که طی این سال‌ها از جمله ستاد تدابیر ویژه و ستاد تهاتر دو جانبه و چند جانبه ایجاد کرده بودیم، خراب کردیم. 

وی با تاکید بر اینکه همه اینها قابل احیا است، گفت: احیا مجدد آنها کاری زمان‌بر است. 

آل اسحاق با بیان اینکه می‌توان تحریم‌ها را دور زد، افزود: همان طور که در 30 ساله گذشته این کار را انجام داده‌ایم. 

وی گفت: البته مذاکرات مربوط به کانال مالی اروپا - ایران را باید تا حصول نتیجه ادامه داد، اما نباید به این مسائل دل بست. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول