اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

دستاوردهای وزارت آموزش‌ و پرورش در ۴۰ سالگی انقلاب/

رشد ۲ برابری جمعیت دانش‌آموزان عشایری در چهار دهه گذشته

رشد ۲ برابری جمعیت دانش‌آموزان عشایری، از دستاوردهای وزارت آموزش‌ و پرورش در چهل‌سالگی انقلاب در معاونت آموزش ابتدایی است.

رشد ۲ برابری جمعیت  دانش‌آموزان عشایری  در چهار دهه گذشته

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، آموزش و پرورش عشایر اولین بار با تلاش‌های بهمن بیگی در شیراز بنا نهاده شد و با گسترش آن، به اداره کل تبدیل شد اما در تیر ماه سال 1361 منحل شد و مجددا در سال 1368 شروع به کار کرد. سپس در سال 1374 برای دومین بار منحل و نهایتاً در ششم تیر ماه 1387 به عنوان دفتر، مشغول به کار شد و در طول این مدت با فراز و نشیب‌های متعددی مواجه بوده است.

تعداد دانش‌آموزان غیر از سال 68-67 که کاهش محسوسی داشته است، سال‌های دیگر روندی افزایشی داشته به گونه‌ای که در پایان چهار دهه، بیش از دو برابر شده است و تعداد دانش‌آموزان عشایری از 14797 به 187495 تن رسیده است که  در تمامی سال‌ها تعداد دانش‌آموزان پسر بیش از دختر بوده است.

همچنین در راستای تأکید بر مهارت آموزی و طرح توسعه رشته مهارت‌های مراکز کاردانش و فنی‌وحرفه‌ای، رشد هنرجویان در مناطق عشایری به بیش از 5 برابر افزایش یافته است.

این طرح به دنبال بومی‌سازی رشته‌های کاردانش و فنی‌وحرفه‌ای و متناسب‌سازی رشته‌های با زیست بوم‌های عشایری جهت آمادگی و ورود به بازار کار است و ایجاد رشته متناسب با شرایط بومی، بررسی امکان سنجی ایجاد رشته، کاربردی بودن رشته‌ها و تجهیز مراکز به امکانات متناسب با رشته‌ها از انتظارات برشمرده برای این طرح است.

جذب بازماندگان از تحصیل، پوشش حداکثری دانش‌آموزان دبستانی و نوآموزان پیش دبستانی، افزایش کیفیت آموزش، اجرای بهینه طرح‌ها اعم از آموزشی و پرورشی، احقاق حقوق معلمان عشایری با برقراری امتیازات خاص از قبیل حق کوچ و بیتوته و خدمت در مناطق عشایری و برقراری عدالت آموزشی از اهداف آموزش و پرورش در مناطق عشایری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول