اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

نبود محتوای محلی منجر به تغذیه هالیوودی سینمای چین می‌شود

ابرهای طوفانی معلق در افق سرگرمی چین و هالیوود تا زمانی که جنگ تجاری «پکن» و «واشنگتن» در جریان است، به سوی چین حرکت می‌کند و هالیوود در سال ۲۰۱۹ نسبت به ۲۰۱۸ مهیای سالی آفتابی‌تر در گیشه چین است.

نبود محتوای محلی منجر به تغذیه هالیوودی سینمای چین می‌شود

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از وِرایِتی، کمبود محتواهای محلی کشور چین باعث روان شدن سیل محتواها و تولیدات هالیوودی به سمت این کشور می‌شود و این در حالی است که چین در رقابت تجاری پا به پا و در بسیاری عرصه‌ها بلکه از آمریکا در حال پیشی گرفتن است.

ابرهای طوفانی معلق در افق سرگرمی چین و هالیوود مادامی که جنگ تجاری «پکن» و «واشنگتن» در جریان است، به سوی چین حرکت می‌کند و هالیوود در سال ۲۰۱۹ نسبت به ۲۰۱۸ مهیای سالی آفتابی‌تر در گیشه چین است.

ماه ژانویه همراه بود با خبر غیرمنتظره انتشار «ددپول۲» در ۲۵ ژانویه در کشور چین و جالب اینکه به صورت سانسور شده در این کشور پخش خواهد شد. انتخاب غیرمنتظره دیگر، «اتاق فرار» بود که همین ماه منتشر شد؛ در حالی که فیلم نامزد اسکار «کتاب سبز» یکم ماه مارس روانه سینماها می‌شود. حتی فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» تارانتینو مجددا برای اکران در این کشور در تابستان اعلام شده و این نشان از کمبود محتوا و تولیدات داخلی این کشور دارد.

مسائل متعددی موجب کمبود محتوای محلی سینمای چین شده که از آن جمله می‌توان به رسوایی فرار مالیاتی «فن بینگ‌بینگ» اشاره کرد. پس از این ماجرا دولت این کشور محدودیت‌های بیشتری در حوزه سینما اعمال کرده است.

چنانچه مسولین این بخش بخواهند به میزان ۱۰ درصد درآمد سینما را در سال ۲۰۱۹ افزایش دهند نیازمند بهره از فیلم‌های وارداتی و بویژه هالیوودی خواهند بود. چین در این زمینه سفارش فیلم‌های «تبدیل‌شوندگان» اسپیناف «بامبلبی» را که در آمریکای شمالی ۱۳۴ میلیون دلار فروش داشت را برای اکران در چین صادر کرده است. فیلم‌های «آلیتا: فرشته نبرد» در ۲۲ فوریه، «کتاب سبز» و «چگونگی آموزش به اژدهایتان: دنیای پنهان» برای یکم ماه مارس و «کاپیتان ماروِل» برای هشتم ماه مارس در کشور چین اکران خواهند شد.

یکی دیگر از مشکلات برنامه‌زمان‌بندی اکران فیلم در چین نبود قطعیت و بروز حدس و گمان اکران‌هاست و اغلب قطعیت اکران به ۶ هفته آخر منتهی به زمان اکران موکول می‌شود که از جمله فیلم‌هایی که در اینچنین شرایطی در انتظار اکران در چین هستند می‌توان از «روزی روزگاری در هالیوود» «آوای وحش» «انتقام‌جویان: بازی نهایی» و «گودزیلا: پادشاه هیولاها» نام برد.

روند کنونی نشان دهنده این واقعیت است که چین در حوزه سینما چه از نظر محتوا و چه از نظر تولید و اقناع مخاطبان و سینماروهای داخلی خود راه درازی در پیش دارد و در حد و اندازه‌ای که از جنبه تجاری اقتصادی در رقابتی پایاپای با آمریکاست؛ اما در سینما راه درازتر و دشوارتری در پیش خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول