اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

منطقی در مراسم افتتاح اولین آزمایشگاه دانش‌آموزی علوم فضایی:

دانش‌آموزان را دانشمندان کوچک جامعه بدانیم

دبیر ستاد توسعه علوم فضایی نهاد ریاست جمهوری گفت: برای پیشرفت در فناوری‌های فضایی باید علوم جدید را در مقاطع متوسطه وارد کنیم تا ذهن دانش‌آموزان برای تولید آماده شود و در حقیقت دانش‌آموزان را دانشمندان کوچک جامعه بدانیم.

دانش‌آموزان را دانشمندان کوچک جامعه بدانیم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی ریاست جمهوری در مراسم افتتاح اولین آزمایشگاه دانش‌آموزی علوم فضایی گفت: امروز ما باید در بخش‌های مختلف علمی فعالیت‌های بسیار زیادی انجام دهیم، به طوری که استارت کار علمی ما باید در مدارس و پژوهش سراهای آموزش و پرورش زده شود. این در حالی است که اگر بخواهیم شاهد دستاوردهای علمی و پژوهشی کارآمد باشیم باید برای دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری کرده و آنها را به عنوان دانشمندان کوچک جامعه بدانیم.

وی افزود:‌ آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی علوم فضایی می‌توانند بدون شک نتایج خوبی را برای کشور به وجود آورند، مهمترین نکته در این زمینه این است که امکانات و شرایط مناسبی را برای فعالیت دانش‌آ‌موزان در این مراکز مهیا کنیم. در واقع می‌توان گفت دانش‌آموزان امروز جامعه ما نخبگان و دانشمندان دهه‌های آینده کشور هستند.

منطقی تصریح کرد: به عقیده ما آزمایشگاه‌ها و پژوهش‌سراها نیروهای نخبه و دانشمندی در درون خود دارند که می‌توانند کشور را از تنگناها و مسیرهای بن‌بست نجات دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول