اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  صنفی فرهنگی

فارس من/ پیگیری کیفیت پایین غذا در برخی دانشگا‌ها

صندوق رفاه وظیفه پیگیری ارزاق دانشگاه ها را دارد

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: صندوق رفاه وظیفه پیگیری ارزاق دانشگاه ها را دارد و سازمان امور دانشجویان تنها برای حل مشکل مواد غذایی دانشگاه ها واسطه آنها با سیستم رسمی دولتی است.

صندوق رفاه وظیفه پیگیری ارزاق دانشگاه ها را دارد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مخاطبان خبرگزاری فارس سوژه‌ای با عنوان کیفیت بسیار بد غذا  را در سامانه فارس من  مطرح کرده و از خبرگزاری فارس خواستار پیگیری این موضوع شدند.

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در خصوص این معضل گفت : سازمان امور دانشجویان تلاش کرد که دانشگاه ها بتوانند مواد اولیه غذایی خود را با نرخ رسمی دولتی تامین کنند در واقع صندوق رفاه وظیفه پیگیری این موضوع را دارد و سازمان امور دانشجویان  تنها برای حل مشکل مواد غذایی دانشگاه ها واسطه آنها با سیستم رسمی دولتی است.

وی با اشاره به اینکه سازمان امور دانشجویان  دانشگاه ها را به سیستم رسمی دولتی وصل کرده است اضافه کرد: پیگیری کاری که ما برای ارتباط دانشگاه ها با سیستم رسمی دولتی در تهیه مواد اولیه غذایی انجام دادیم  با صندوق رفاه است و در واقع باید بگویم در شهریور ماه سال جاری در شروع سال تحصیلی  رئیس سازمان امور دانشجویان با وزارت صنعت معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی ارتباط برقرار کرد که قرار شد در قالب همکاری، مواد اولیه غذایی دانشگاه ها مانند گوشت ، برنج و روغن و بقیه اجناس مصرفی آنها را در یک ارتباط دو سویه تامین کنند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت و تورم موجود در جامعه تامین مواد اولیه غذایی دانشگاه ها از این به بعد از طریق سیستم رسمی با نرخ دولتی انجام می شود تا دیگر دانشگاه ها اجناس مورد نیاز خود را از بازار آزاد خریداری نکنند، این موضوع در حالی است که اگر نسبت به این مسئله اقدامی نمی شد بدون شک دانشگاه های ما در تامین مواد اولیه غذایی با مشکل جدی روبرو می شدند.

صدیقی از تخصیص اعتبار مالی برای تامین مواد غذایی خبر داد و تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات سازمان امور دانشجویان برای حمایت از دانشگاه ها تخصیص اعتبار مالی است که برای کمک به تغذیه دانشجویان بین همه دانشگاه ها تقسیم شد البته باید بگویم مشکل مواد غذایی دانشجویان زیاد است چراکه علاوه بر افزایش قیمت مواد غذایی تعداد غذاخورهای ما به طور کلی رشد داشته است.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم خاطر نشان کرد: با اقداماتی که مابرای کمک به دانشگاه ها در تامین مالی و ایجاد ارتباط آنها با دو وزارتخانه انجام داده ایم اکنون می توان گفت دیگر در این زمینه در دانشگاه ها بخصوص در ترم جدید تا پایان سال 98 بحران وجود ندارد و قابل تحمل است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول