اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

در بین حوادث طبیعی

زلزله، خشکسالی و سیل بیشترین کشته و خسارت اقتصادی را در ایران بر جای می‌گذارد

مشاور معاون بهداشت وزارت متبوع در حوزه مدیریت بلایا و پدافند غیرعامل با تاکید بر اینکه ایران یکی از 10 کشور حادثه‌خیر جهان محسوب می‌شود، گفت: بر اساس این ارزیابی، بیشترین کشته‌ها در زلزله و بیشترین خسارت اقتصادی در خشکسالی و سیل روی می‌دهد.

زلزله، خشکسالی و سیل بیشترین کشته و  خسارت اقتصادی را در ایران بر جای می‌گذارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اسماعیل مطلق ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به برتر بودن دانشگاه علوم پزشکی استان در بین دیگر دانشگاه‌ها اشاره و اظهار کرد: اعمال پارامترهای مدیریت بلایا در این دانشگاه هم به مانند دیگر دانشگاه‌ها مد نظر قرار گرفته است.

مشاور معاون بهداشت وزارت متبوع در حوزه مدیریت بلایا و پدافند غیرعامل به برگزاری جلسه با نمایندگان دانشگاه‌های قطب 6 (قزوین، البرز، قم، مرکزی و دانشکده‌های ساوه و خمین) در زنجان اشاره کرد و افزود: در این جلسه فوریت‌های حوزه خطرات ناشی از حوادث طبیعی بررسی و مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی با تاکید بر ایجاد آمادگی در سطوح مختلف حوزه‌های بهداشتی برای مواجه با بلایای طبیعی تصریح کرد: ارائه آموزش و آگاهی به مردم از عوامل کمک کننده به ایجاد آمادگی ارگان‌ها است که در دستور کار قرار گرفته است.

مطلق با تاکید بر اینکه ایران یکی از 10 کشور حادثه‌خیر جهان محسوب می‌شود، ادامه داد: بر اساس این ارزیابی، بیشترین کشته‌ها در زلزله و بیشترین خسارت اقتصادی در خشکسالی و سیل روی می‌دهد.

مشاور معاون بهداشت وزارت متبوع در حوزه مدیریت بلایا و پدافند غیرعامل از متمرکز شدن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر مدیریت خطر بلایا خبر داد و گفت: این تمرکز در حوزه بهداشت بر پیشگیری و آمادگی قبل از وقوع است.

وی تاکید کرد: ایجاد آمادگی در بین مردم برای مواجهه با بلایای طبیعی به تاب‌آوری جامعه در هنگام وقوع آن کمک شایان توجهی خواهد کرد.

مطلق زمان آغاز اجرای طرح تمرکز بر روی بلایای طبیعی در وزارت بهداشت را سال 1393 اعلام و تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، تا پایان برنامه ششم توسعه این طرح در کشور به صورت 100 درصد عملیاتی خواهد شد.

مشاور معاون بهداشت وزارت متبوع در حوزه مدیریت بلایا و پدافند غیرعامل با تاکید بر وجود تعریف و ارزیابی از وضعیت واحدهای بهداشتی به لحاظ سازه به هنگام وقوع حوادث گفت: ارتقای این وضعیت از اهداف وزارت بهداشت است.

*لزوم توجه به ارتقای تاب‌آوری جامعه به هنگام وقوع حادثه

وی تاکید کرد: با اقدامات انجام شده طی چند سال‌گذشته تاب آوری واحدهای بهداشتی برای مقابله با سوانح طبیعی ارتقای قابل توجهی یافته است.

مطلق تاکید کرد: برای ارائه آموزش و آگاهی به مردم هم در حوزه بلایای طبیعی برنامه‌هایی تدوین شده است که شامل 15 سوال است که آیتم‌های مختلفی از ارزیابی سازه‌ها، داشتن کپی از مدارک شناسایی، داشتن نقشه خطر از منزل و داشتن محلی برای قرار ملاقات به هنگام وقوع حادثه تا همکاری با مسؤولان به هنگام بروز حادثه را شامل می‌شود.

مشاور معاون بهداشت وزارت متبوع در حوزه مدیریت بلایا و پدافند غیرعامل با اشاره به حادثه‌خیز بودن ایران افزود: داشتن دکور در کشوری مانند ایران باید با لحاظ کردن شرایط ایمنی از جمله ثابت شدن انجام شود، چرا که یکی از عوامل اصلی مصدومیت به هنگام وقوع حادثه همین دکور است.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول