اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

در راستای گسترش همکاری‌های علمی صورت گرفت

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک دانشگاه تهران و دانشگاه سوریه

دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران با دانشگاه دمشق تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک دانشگاه تهران و دانشگاه سوریه

 به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه تهران، محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، در دیدار با هیئت عالی‌رتبه دانشگاهیو وزارت آموزش عالی دمشق به سرپرستی محمدماهر قباقیبی، رئیس دانشگاه دمشق، تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کرد.

در این دیدار که جمعی از مسئولان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران نیز حضور داشتند، دو طرف آمادگی خود را در زمینه تبادل دانشجو و استاد، پروژه‌هایتحقیقاتی مشترک، آموزش زبان فارسی، همکاری با شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری، حوزه‌های تخصصی مرتبط با پردیس‌های فنی، کشاورزی و منابع طبیعی، زبان و ادبیات عربی، پردیس هنرهای زیبا، دوره‌های مشترک و سایر زمینه‌های علمی اعلام کردند.

همچنین با توجه به اهمیت دانشگاه دمشق با داشتن بیش از ۲۷۰ هزار دانشجو و صدسال قدمت، و جایگاه علمی دانشگاه تهران طرفین تأکید کردند که دانشگاه تهران و دانشگاه دمشق ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری‌های مشترک دارند و با توجه به دوستی بین دو کشور، همکاری‌های دانشگاهی گسترش بیشتری یابد و روابطی که به علل شرایط خاص سوریه موقتاً روند کاهشی داشت، مجدداً افزایش یابد.

همچنین هیئت سوری از کتابخانه مرکزی، مرکز اسناد و آزمایشگاه‌های تخصصی مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران بازدید و با فعالیت‌های آنها از نزدیک آشنا شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول