اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرد

پیش بینی مصرف بنزین در سال ۹۸ در دو سناریو

براساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس، مصرف بنزین در سال آینده در حالت خوشبینانه به حدود ۸۸.۹ میلیون لیتر در روز و در حالت بدبینانه به حدود ۹۷.۵ میلیون لیتر در روز می رسد.

پیش بینی مصرف بنزین در سال ۹۸ در دو سناریو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در گزارشی که در خصوص جدول تبصره 14 لایحه بودجه سال 98 منتشر کرده است، میزان مصرف داخلی و همچنین درآمدهای ناشی از فروش داخلی فرآورده های نفتی در سال جاری و سال آینده را پیش بینی کرد.

بر اساس این گزارش، با توجه به اطلاعات فروش پنج فراورده اصلی و قیمت مصوب آنها در سال 1396 که توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ارائه شده، درآمد حاصل از فروش داخلی فراورده‌های نفتی بر اساس دو سناریوی افزایش مصرف 5 و 10 درصدی در سال‌های 1397 و 1398 به شرح جدول زیر است:

بر اساس اطلاعات جدول 4 برآورد درآمد حاصل از فروش داخلی فراوردههای نفتی با فرض رشد سالیانه 5 و 10 درصدی در سالهای 1397 و 1398 نسبت به رقم واقعی مصرف در سال 1396 به ترتیب حدود 442 و 485 هزار میلیارد ریال خواهد بود، لذا میتوان نتیجه‌گیری کرد که رقم درج شده در ردیف 1 جدول منابع تبصره «14»یعنی 455 هزار میلیارد ریال واقعبینانه بوده و حداقل بیش از 96 درصد آن محقق خواهد شد.

به گزارش فارس و با توجه به اطلاعات مندرج در جدول فوق، در حالت خوشبینانه یعنی افزایش 5 درصدی مصرف بنزین در سال جاری و سال 98، میزان مصرف بنزین در سال آینده به حدود 88.9 میلیون لیتر در روز خواهد رسید و در حالت بدبینانه یعنی افزایش 10 درصدی مصرف بنزین در سال جاری و سال 98، میزان مصرف بنزین در سال آینده به حدود 97.5 میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول