اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ایندیپندنت:

آتش بس در «بندر الحدیده» در آستانه شکست است

روزنامه انگلیسی گزارش داد، سازمان ملل در حال پذیرفتن این موضوع است که آتش بس کلیدی در بندر الحدیده رو به شکست است.

آتش بس در «بندر الحدیده» در آستانه شکست است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه ایندیپندنت با اشاره به اینکه مهلت 7 ژانویه برای خروج نیروهای درگیر در بندر الحدیده به پایان رسیده است گزارش داد که امید سازمان ملل و گروههای حقوق بشری برای ارسال مواد غذایی، دارو و خدمات درمانی به این منطقه جنگ زده کاهش یافته است. 

براساس این گزارش، سازمان ملل از نیروهای درگیر در جنگ یمن خواست تا هر چه سریعتر از بندر الحدیده خارج شوند تا آتش بس حیاتی در این منطقه برقرار بماند. این موضع‌گیری سازمان ملل در شرایطی است که گروه‌های حامی حقوق‌بشر در زمینه عدم دسترسی  هزاران نفر به کمک‌ها هشدار داده‌اند و اعلام کردند که چنین وضعیتی می تواند به مرگ آنها منتهی شود.

پس از اینکه هفته گذشته اردوگاه آوارگان در استان «حجه» واقع در شمال غربی کشور هدف قرار گرفت، سازمان ملل مرگ هشت نفر از غیرنظامیان و زخمی شدن ۳۰ نفر را تائید کرد.

«یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن اخیرا اعلام کرد، نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی به هیچ توافقی پایبند نیستند و از زمان برقراری آتش‌بس در الحدیده، این توافق ۳۲۷۳ بار نقض شده است.

سازمان ملل امیدوار است که آتش‌بس تداوم داشته باشد و به این ترتیب امکان انتقال کمک‌های بشردوستانه وجود داشته باشد و هشدار داده است که اگر امکان انتقال کمک‌ها وجود نداشته باشد، بیش از ۱۳ میلیون نفر جان خود را از دست می‌دهند.

«مارتین گریفیتس» نماینده دائم سازمان ملل در امور یمن که اخیرا به این کشور سفر کرده است با اشاره به اینکه ضرب الاجل خروج نیروهای درگیر در این منطقه به پایان رسیده تاکید کرد که الحدیده در آستانه قطحی کامل قرار دارد. 

وی با اشاره به اینکه جدول زمانی اولیه بلندپروازانه بود تصریح کرد که با اوضاع بسیار پیچیده‌ای مواجه هستیم. 

با گذشت چهارسال درگیری و ناآرامی در یمن همچنان نشانی از آرامش و برقراری صلح در این کشور به چشم نمی‌خورد و اوضاع در این کشور به گونه‌ایست که بدترین بحرانی انسانی در یمن رقم خورده است.

انصارالله یمن و گروه‌های وابسته به دولت مستعفی یمن (۲۲ آذرماه) بعد از یک هفته مذاکرات زیر نظر سازمان ملل به توافقی برای آتش‌بس در الحدیده دست پیدا کردند. شهر بندری الحدیده نقطه ورود اغلب کالاها و مایحتاج میلیون‌ها یمنی است که در شرایط قحطی به سر می‌برند.

انتهای‌پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول