اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

حاجی دلیگانی در تذکر شفاهی:

دیوان محاسبات در گزارش تفریغ به حقوق های نجومی اشاره نکرد

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: گزارش روز گذشته دیوان محاسبات گامی مثبت در جهت احقاق حق مردم بود اما اشکالاتی هم داشت؛ این در حالیست که به حقوق های نجومی ورودی صورت نگرفته و ما متوجه نشدیم چه کسانی احکام این افراد را صادر کرده و اعتبار آن را تامین کرده بودند.

دیوان محاسبات در گزارش تفریغ به حقوق های نجومی اشاره نکرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی در صحن علنی گفت: روز گذشته هنگامی که گزارش تفریغ بودجه ۹۶ داده شد چند نکته داشت.

وی افزود: از حسابرسان دیوان محاسبات در سراسر کشور به دلیل اینکه از بیت المال حفاظت می‌کند تشکر می‌کنم، انصافاً گزارش روز گذشته قدمی رو به جلو بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گزارش روز گذشته دیوان محاسبات گامی مثبت در جهت احقاق حق مردم بود اما اشکالاتی هم داشت؛ این در حالیست که به حقوق های نجومی ورودی صورت نگرفته و ما متوجه نشدیم چه کسانی احکام این افراد را صادر کرده و اعتبار آن را تامین کرده بودند.

حاجی دلیگانی اظهار داشت: برخی احکامی که درباره حقوق نجومی صادر شده بود باید دیوان محاسبات در این خصوص ایستادگی می‌کرد برای مثال در سال 76 فردی ۷۱۰ هزار دلار دریافت کرد تا مواد شیمیایی برای وزارت علوم وارد کنند در حالی که آن فرد موادی را وارد نکرده و پولی هم به بیت‌المال بازنگرداند.

وی تصریح کرد: حکم قطعی این موضوع در سال ۹۲ صادر شده اما اقدامی صورت نگرفته بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: رئیس دیوان محاسبات کل کشور هنگام گزارشات تفریغ بودجه سال 96 پیشنهاداتی را مطرح کرده و بهتر بود مجلس به این پیشنهادات توجه کند چرا که هنگامی که کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ دایر است باید پیشنهادات دیوان محاسبات به منظور برطرف شدن مشکلات در قانون بودجه سال توجه شود ضمن اینکه آنهایی که از قانون استنکاف کرده و جرمی را مرتکب شدند باید به قوه قضاییه معرفی شوند.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول