اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

پس از اعمال تحریم‌ها مطرح شد

پالایشگاه‌های آمریکایی به دنبال جایگزین کردن نفت وارداتی از ونزوئلا

اکثر پالایشگاه‌های آمریکا اعلام کردند از تحریم‌های کاخ سفید علیه شرکت نفت دولتی ونزوئلا تبعیت خواهند کرد و به دنبال جایگزین کردن نفت وارداتی از این کشور هستند.

پالایشگاه‌های آمریکایی به دنبال جایگزین کردن نفت وارداتی از ونزوئلا

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز،‌ کمتر از 24 ساعت پیش کاخ سفید شرکت دولتی نفت ونزوئلا را تحریم کرد.

اکثر پالایشگاه‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند از این تحریم‌ها تبعیت کرده و در تلاش هستند تا با وارد کردن نفت دیگر کشورها خرید نفت از ونزوئلا را متوقف کنند.

شرکت فیلیپس 66 که یکی از پالایشگاه‌های وارد کننده نفت ونزوئلا در آمریکاست،‌ می‌گوید که مطمئن است می‌تواند با وارد کردن نفت از دیگر کشورها نفت ونزوئلا را جایگزین و از هر گونه اختلال در توزیع سوخت جلوگیری کند.

این شرکت می‌گوید از قوانین آمریکا تبعیت کرده و واردات نفت ونزوئلا بخش کمی از نفت مورد نیاز این شرکت را تامین می‌کرده است.

شرکت شورون نیز اعلام کرده است که این شرکت به صورت فعال واردات نفت مورد نیاز خود را تامین کرده تا در کنار تبعیت از تحریم‌های آمریکا نیازهای مصرف کنندگان را تامین کند.

شرکت والرو انرژی در تگزاس نیز می‌گوید در حال ارزیابی شرایط برای بهینه سازی حداکثری خرید نفت در راستای به حداقل رساندن تاثیر این تحریم‌ها بر عملکرد این شرکت است.

والرو انرژی اعلام کرده است که آمادگی دارد به پالایشگاه‌های نفت آمریکا برای افزایش بهره‌وری در راستای اجرای تحریم‌ها علیه ونزوئلا کمک کند.

شرکت سیتگو پترولیوم که پالایشگاه زیرمجموعه شرکت نفت دولتی ونزوئلا در آمریکا محسوب می‌شود هنوز در این زمینه اظهار نظری نکرده است.

این شرکت که در شهر هیوستون ایالات تگزاس آمریکا واقع است در سال گذشته به طور متوسط روزانه 175 هزار بشکه نفت از ونزوئلا وارد کرده و عملا بیشترین وارد کننده نفت ونزوئلا در آمریکا محسوب می‌شود.

شرکت PBF انرژی نیز هنوز در این زمینه اظهار نظری نکرده است. این شرکت پنجمین خریدار نفت ونزوئلا در آمریکا بوده و سال گذشته روزانه 9هزار و 500 بشکه نفت از ونزوئلا وارد کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول