اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

کارشناس فوتبال:

بهترین زمان برای خانه تکانی فوتبال است/ کی‌روش شخصیت ویژه‌ای به تیم داد ولی ریشه تیم صرفا سرمربی نیست

کارشناس اصفهانی فوتبال گفت: اکنون بهترین زمان است که یک تحول اساسی و خانه تکانی در مدیریت ایران انجام گردد، باید تکلیف همه چیز مشخص شود.کیروش زحمات زیادی برای فوتبال ایران کشید و شخصیت خاصی را به تیم هدیه کرد، اما باید توجه داشته باشیم ریشه یک تیم صرفاً سرمربی تیم نیست

بهترین زمان برای خانه تکانی فوتبال است/ کی‌روش شخصیت ویژه‌ای به تیم داد ولی ریشه تیم صرفا سرمربی نیست

امرالله سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، در خصوص شکست تیم ملی فوتبال ایران و حذف از مسابقات جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: ابتدا باید بگوییم تیم ژاپن به خوبی ایران را آنالیز کرده بود و آن‌ها با فوتبال منظم مقابل ایران ظاهر شدند و با همین نظم توانستند نتیجه بازی را به نفع خود تمام کنند.

مدرس AFC ادامه داد: علاوه بر مباحث فنی در بازی مقابل ژاپن تمام مشکلات ساختاری ما نمایان شد؛ همیشه گفتیم فوتبال ما از لحاظ ساختار مشکل دارد و این مشکلات ربطی به بازیکن و مربی ندارد و مدیریت فوتبال در ایران ضعیف است و باید این مدیریت تقویت شود.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه در بازی مقابل ژاپن نباید صرفاً گل اول را مورد نقد قرارداد، اضافه کرد: به معنای واقعی ژاپن خوب بازی کرد و این تیم شناخت خوبی از تیم ما داشت و همین شناخت کافی سبب شد که بتواند از حفره‌های خالی مدافعین ما استفاده کند به برتری برسد؛ در عین حال تیم ایران نیز به خوبی ظاهر شد اما غفلت یک لحظه‌ای سبب شد که ایران با جام قهرمانی خداحافظی کند.

وی اذعان کرد: اگر کمی به قبل برگردیم و اتفاقات را کنار یکدیگر قرار دهیم، می‌بینیم هرچه که بازی‌ها به مراحل بالاتر رفت و بازی‌ها حساس‌تر شد بازیکنان نیاز به تمرکز بیشتر داشتند؛ در بازی‌های نخست تیم ملی در همین رقابت‌ها دیدیم که تیم ایران مقدار کمی تمرکز خود را مخصوصاً در دقایق ابتدای بازی از دست می‌داد و همین عدم تمرکز در آخر گریبان تیم ملی را گرفت.

سلطانی در خصوص خداحافظی کارلوس کیروش از تیم ملی فوتبال ایران گفت: کیروش زحمات زیادی برای فوتبال ایران کشید و شخصیت خاصی را به تیم هدیه کرد، اما باید توجه داشته باشیم ریشه یک تیم صرفاً سرمربی تیم نیست؛ ما نباید بر روی عملکرد وی متمرکز بشویم و باید به سراغ مدیریت کلان ورزش برویم.

کارشناس فوتبال اذعان کرد: اکنون بهترین زمان است که یک تحول اساسی و خانه تکانی در مدیریت ایران انجام شود و باید تکلیف همه چیز مشخص شود؛ این که صرفاً متمرکز باشیم بر روی این که کیروش رفته است دردی از فوتبال دوا نمی‌کند و اگر تیم ملی خوبی می‌خواهیم باید نظام باشگاهی تقویت شود.

وی ادامه: زحماتی که کیروش در این چند سال برای فوتبال ایران کشید شاید سال‌های سال برای ایران ماندگار باشد؛ بازیکنان که کیروش پرورش داد می‌توانند حتی در جام جهانی آینده نیز برای کشور مفید باشند.

سلطانی مطرح کرد: وی بازیکن سالاری را از تیم ملی خارج کرد و تیم محوری را در دستور کار قرارداد که شاید اصلی‌تر کار وی همین موضوع باشد.

کارشناس فوتبال پیرامون جانشین کیروش و پیش‌بینی عملکرد فدراسیون برای معرفی سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران، گفت: تیم ملی اکنون در مسیر خوبی افتاده است و بازیکنان حال حاضر حتی می‌توانند در دور بعدی جام جهانی نیز خوش بدرخشند، کیروش بسیار منظم بود و باید همین نظم توسط مربی جدید رعایت شود.

وی تصریح کرد: پیش از کیروش بازیکن سالاری به چشم می‌خورد اما با ورود کیروش این شرایط تغییر کرد؛ نمی‌شود پیش‌بینی دقیقی انجام داد که سرمربی بعدی چه کسی باشد ولی امیدوارم هرکس به این منصب می‌رسد، دلسوزانه در خدمت مردم ایران باشد.

به گزارش فارس، تیم ملی فوتبال ایران در قالب جام ملت‌های آسیا و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 3 بر صفر مقابل ژاپن شکست خورد تا حسرت قهرمانی ایران در آسیا 47 سال شود؛ پس از شکست ایران مقابل ژاپن، کارلوس کیروش سرمربی تیم ملی پس از هشت سال از فوتبال ایران خداحافظی کرد.

انتهای پیام/63079/ک20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول