اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

اولین همایش خادمیاران رضوی منطقه ۵ تهران برگزار شد

اولین همایش خادمیاران رضوی منطقه ۵ تهران در آستان مقدس امامزادگان سیدجعفر(ع) و سیده حمیده خاتون(س) باغ فیض تهران برگزار شد.

اولین همایش خادمیاران رضوی منطقه ۵ تهران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس در این همایش حجت الاسلام والمسلمین صالح نیا امام جمعه بخش کن و غرب تهران، تغییر عالمانه رویکرد در آستان مقدس رضوی را بسیار مهم و خوب دانسته و از برنامه‌ها و فعالیت‌های حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی تقدیر و تشکر کرد.

او افزایش فعالیت‌های دفترسرپرستی منطقه ۵ در فضای مجازی را مهم دانسته و افزود: برنامه‌ریزی به منظور استفاده از متخصصین و افراد توانمند در سطح منطقه باید از اولویت‌های اصلی باشد.

در ادامه همایش پرویز سروری سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان تهران محرومیت‌زدایی و دستگیری از مردم را مهم‌ترین مأموریت دفاتر آستان در کشور برشمرد.

او خدمت به امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را خدمتی ارزشمند دانسته و افزود: همه آنهایی که این توفیق را دارند باید خدا را شاکر باشند که در مسیری قرار گرفته اند که غنی سازی عمرشان را از خدمت به امام رضا (ع) انجام می‌دهند.

وی گفت: خادم به کسی اطلاق می‌شود که در هر نقطه‌ای از عالم به نیت خدمت به امام رضا (ع) خدمتی را ارائه دهد و مخدوم هم هر کسی است که در هر نقطه‌ای از عالم خدمات با نیت امام رضا (ع) را دریافت می‌کند. در این فرآیند هر کسی می‌تواند با ارائه یک سری از خدمات در محدوده سکونت خود به مشتاقان علی ابن موسی الرضا(ع) اسم خود را در زمره خادمین آستان مقدسش قرار دهد و نتیجه این خدمت آن است که خادمیار می‌تواند در یک بازه زمانی در کنار مضجع شریف و روحانی امام رضا (ع) به عنوان خادم نیز حضور پیدا کند. به طور مثال کسی پزشک است و می‌تواند خدمات پزشکی ارائه دهد، کسی وکیل است و .... این افراد به ارائه خدمات در محل سکونت می‌توانند شیفتی را در حرم علی ابن موسی الرضا(ع) به عنوان خادم حضور یابند.

سروری اهداء ۳۰۰ جهیزیه در مدت یک ماه در استان تهران را یکی از بهترین اقداماتی دانست که توسط مردم و برای مردم انجام شده است.

وحید ابراهیم یزدی سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی منطقه ۵ تهران در این مراسم گفت: خدا را شاکریم و از حضرت علی بن موسی الرضا (ع) سپاسگزاریم که توفیق داد تا به عنوان خادم در این آستان مقدس خدمتگزار باشیم.

او ضمن ارائه گزارش عملکرد این دفتر در منطقه ۵ تهران گفت: مسئولین ۲۵ کانون تخصصی و ۲۹ محله در سطح منطقه ۵ مشخص شده است و از همه کسانی که امکاناتی را در اختیار دارند درخواست می‌کنیم تا با ثبت نام به عنوان خادم یار این دفتر را در اجرای رسالت‌های خویش یاری دهند.

در ادامه مهدی اسماعیلی جانشین و مسئول کانون خادمیاری منطقه ۵ توضیحات کاملی در خصوص وظایف کانون‌ها، مسئولین محلات، خادمیاران رضوی و عرصه‌های خدمتی ارائه داده و به  پرسش‌های حاضرین پاسخ داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول