اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

غلامی در ششمین کنفرانس ملی آموزش و توسعه سرمایه انسانی تاکید کرد

ضرورت تقویت نگاه علمی به مدیریت سازمانی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آموزش مستمر موجب نهادینه شدن دانش مدیریتی می‌شود و در صورت توجه کافی به دانش و تجربه مدیریتی شاهد موفقیت بیشتر سازمان‌ها خواهیم بود.

ضرورت تقویت نگاه علمی به مدیریت سازمانی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از وزارت علوم ، تحقیقات فناوری منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ششمین کنفرانس ملی آموزش و توسعه منابع انسانی اظهار داشت: نیروی انسانی سازمان‌ها اعم از کارشناس و مدیر به هنگام شروع فعالیت باید در یک آموزش هدفمند با حوزه کاری خود آشنا شوند.

وی تصریح کرد: در همه مراحل جذب، انتصاب و ارتقای نیروهای انسانی باید به آموزش همراه با محتوای مناسب توجه کنیم.

غلامی افزود: تقویت نگاه علمی به مدیریت سازمانی با در نظر گرفتن فرهنگ نظام اداری یک ضرورت است و گرنه نظام اداری ما آسیب خواهد دید.

وی خاطر نشان کرد: آموزش‌های مدیریتی به هنگام پذیرش مسئولیت جدید، حتی در سطح وزرا نیز یک ضرورت است تا با شرایط سازمان خود، قوانین و برنامه‌های کلان آشنا شوند.

به گفته وزیر علوم، حتی رئیس یک دانشگاه نیز که برای دومین بار این مسئولیت را می‌پذیرد باید در نشست‌ها، کارگاه‌های آموزشی و هم‌اندیشی با شرایط و زمینه های جدید آشنا شود.

وی گفت: با تکیه بر فناوری‌های نوین، دانش مدیریتی جدید و تجربیات چهل ساله نظام اداری، باید آموزش‌های مدیریتی را به عنوان یک رکن اصلی در سازمان‌ها پیگیری کنیم.

 غلامی گفت: عدم توجه به آموزش مدیریتی در سازمان موجب هدر رفتن منابع مادی و معنوی کشور می‌شود و ناامیدی را در پی دارد.

وی، استقامت و پایداری در راستای باورها و تکالیف را از ابعاد دیگر مدیریت سازمانی دانست و افزود: در دوران دفاع مقدس مدیران جوان ما با اتکا به استقامت و همدلی، سخت‌ترین شرایط را اداره کردند و امروز نیز باید با اتکای بر تجربه موجود و دانش روز، در راستای اعتلای نظام اسلامی و رفع مشکلات مردم گام‌های موثری برداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول