اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

امینی در نطق میان‌دستور

سایپا و ایران‌خودرو پیش از تحریم‌ها با افزایش قیمت محصولات‌شان به گرانی زودهنگام دامن زدند

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌هایی همچون سایپا و ایران‌خودرو که در 40 سال گذشته صدها هزار میلیارد تومان از بیت‌المال را به خود اختصاص داده بودند و باید در ایام سخت یاریگر مردم باشند، قبل از شروع تحریم‌ها با افزایش قیمت محصولات خود به تورم زودهنگام دامن زدند.

سایپا و ایران‌خودرو پیش از تحریم‌ها با افزایش قیمت محصولات‌شان به گرانی زودهنگام دامن زدند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سلام امینی در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (دوشنبه 8 بهمن 97)، گفت: امسال در حالی چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی جشن می‌گیریم که گفتمان استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی در سپهر سیاسی دنیا در حال رویش است از برکات این 40 سال آزادی، امنیت، اقتدار و عزت ایران و هر ایرانی در نقاط مختلف دنیا زبانزد خاص و عام است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از طرفی دشمنان نظام از هیچ تلاشی برای شکاف بین نظام، مسئولین و مردم کوتاهی نکرده و با تمام توان در تقابل با انقلاب اسلامی برنامه‌های مدونی را تدوین کرده‌اند.

وی افزود: در بحث مسائل اقتصادی، مالی و معیشتی با چالش‌هایی مواجه هستیم که بخش قابل توجهی از آن به تحریم‌های ظالمانه دشمنان ایران اسلامی باز می‌گردد. هر چند که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی تحریم فرصت مناسبی است که می‌تواند 100 درصد به نفع ملت ایران تمام شود اما بخش دیگر آن به ناکارآمدی و سوء مدیریت داخلی باز می‌گردد.

امینی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید با زحمات فراوان به مدت 5 سال توانست تورم را تک‌نرخی و ارز را با ثبات نسبی ببخشد که جای تحسین دارد، اما بعد از آن به یکباره این موضوع را رها کرد که نرخ اقلام و اجناس اساسی و حتی کالاهای سرمایه‌ای از دو تا سه برابر و قیمت ارز تا 5 برابر افزایش یافت.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شرکت‌های بزرگ تولیدی از جمله سایپا و ایران‌خودرو که در 40 سال گذشته صدها هزار میلیارد تومان از بیت‌المال را به خود اختصاص داده بودند و باید در ایام سخت یاریگر مردم باشند، قبل از شروع تحریم‌ها قیمت محصولات خود را افزایش دادند و با این کار به تورم زودهنگام دامن زده و بار سنگین این وضعیت بغرنج را تنها و تنها بر دوش مردم گذاشتند.

وی افزود: در این وضعیت قدرت خرید مردم در تمامی زمینه‌ها به مراتب کاهش یافته است، فقر بیداد می‌کند، عموم جامعه اعم از کارمندان، بازنشستگان، کسبه و بازاریان، کارگران، رانندگان، دانشجویان و سایر اقشار در رنج و فشار اقتصادی قرار گرفته‌اند،‌خودکشی، اعتیاد، بیکاری، طلاق و دیگر آلام و آسیب‌ها دردهای مشترک امروز جامعه ما هستند که باید برای تک‌تک این مشکلات برنامه‌ریزی کرد.

امینی خاطرنشان کرد: متأسفانه در این شرایط بسیاری از مسئولین مسئولیت‌پذیر و پاسخگو نیستند و همگان آن را به میدان همدیگر پاس می‌دهند و در نهایت آن را به تحریم‌ها وصل می‌کنند. هیچکس از مدیریت فشل و ناکارآمد سخنی به میان نمی‌آورد، کاش مسئولین ناکارآمد به حرمت خون شهدا و ادی دین به مردم با شجاعت تمام عذرخواهی کرده و با استعفای خود مسئولیت را به صاحبان اصلی می‌سپردند تا نتایج آن در راستای آسایش مردم به عینه مشاهده شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ده‌ها سال است که اقتصاد ایران از وابستگی به نفت رنج می‌برد، مجلس و دولت می‌توانند یکبار برای همیشه این وابستگی را قطع کنند، بودجه 98 را که در حال حاضر در دستور کار مجلس است، از بخش هزینه‌ نفت و درآمدهای حاصل از فروش آن را به صندوق توسعه ملی و اشتغال جوانان سوق دهند و برای جبران منابع بودجه با توسعه دولت الکترونیک و شفاف‌سازی به سراغ فراریان مالیاتی رفته و با ساماندهی این سرمایه‌ها  علاوه بر اشتغال‌زایی بر افزایش حقوق کارمندان، بازنشستگان،  فرهنگیان، مستمری‌بگیران نهادهای حمایتی نیز بپردازند.

وی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول